آفتاب
وزارت امور خارجه چین اعلام کرد؛

دولت پکن به کشورهای آفریقایی برای مبارزه با تروریسم کمک می کند

دولت پکن به کشورهای آفریقایی برای مبارزه با تروریسم کمک می کند

دولت پکن به دنبال حمله تروریستی که هفته گذشته در کشور «مالی» اتفاق افتاد از عزم خود برای افزایش مبارزه با تروریسم در قاره آفریقا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین اعلام کرد که دولت پکن به دنبال حادثه گروگان گیری که یک هفته پیش در کشور «مالی» اتفاق افتاد، همکاری های خود را با کشورهای آفریقایی در راستای مبارزه با تروریسم افزایش خواهد داد.

حادثه گروگان گیری که روز جمعه هفته گذشته در هتل بین المللی «رادیسون» شهر «باماکو» اتفاق افتاد، ۱۹ کشته در پی داشت که سه نفر از آنها چینی بودند.

وانگ یی در اعلام خبر افزایش همکاری های امنیتی با آفریقا تاکید کرد که پکن این اقدام را بدون هیچ شرط سیاسی انجام می دهد.

از سوی دیگر، گفته می شود که «شی جینپینگ» رئیس جمهوری چین قرار است در سفر ماه آینده خود به کشور زیمبابوه بسته مالی جدیدی را به کشورهای آفریقایی اعطا کند.

علاوه بر این، جینپینگ ماه آینده برای شرکت در نشستی دو روزه به «ژوهانسبورگ» پایتخت کشور آفریقای جنوبی خواهد رفت.

چین روابط تجاری بسیار گسترده ای با کشورهای آفریقای جنوبی دارد و سابقه دوستی پکن با دولت های قاره سیاه به دهه ۱۹۵۰ میلادی و زمانی بازمی گردد که از آنها برای رهایی از قید قوانین استعماری غرب کمک کرد.

از سوی دیگر، چین اخیرا قرارداد ۱۰ ساله ای را برای استقرار یک پایگاه نظامی در کشور «جیبوتی» واقع در شاخ آفریقا امضا کرده است که به دولت پکن بیش از پیش اجازه نقش آفرینی در منطقه را می دهد.

کد N1044649

وبگردی