آفتاب
آیت الله اراکی:

مسئله تقریب از اولویت های نظام است

مسئله تقریب از اولویت های نظام است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه مسئله تقریب از اولویت های نظام است، اظهار داشت: آنچه امروز بیشترین آماج حملات دشمن در سراسر جهان قرار گرفته، مسئله تقریب و وحدت است.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست شورای مشاورین دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عصر روز چهارشنبه در محل مجمع جهانی تقریب و با حضور آیت الله اراکی برگزار شد.

آیت الله اراکی در این نشست با بیان اینکه مسئله تقریب در شرایط کنونی از اولویت های نظام است، اظهار داشت: آنچه امروز بیشترین آماج حملات دشمن در سراسر جهان قرار گرفته، مسئله تقریب و وحدت است.

وی با بیان اینکه امروز اثرات این حمله و تهاجم بین المللی در همه جا دیده می شود اظهار داشت: آنچه امروز اتفاق می افتد عکس العملی به حضور قوی و نیرومند نظام در عرصه های بین المللی است.

آیت الله اراکی افزود: در برابر این حضور قوی و نیرومند نظام در عرصه های بین المللی یک هجوم بی سابقه ای به انقلاب، نظام و مبانی دین و اصل همه ارزش هایی که انقلاب مروج آن ارزش هاست، صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه این تهاجم بسیار جدی است، اظهار داشت: امروز ابرقدرت ها و حامیان و هم پیمانانشان در جان با تمام وجود از این تهاجم حمایت می کنند و سرمایه های کلانی را در این راه هزینه می کنند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه امروز جنگی که بر ما تحمیل شده جنگ همه جانبه است، افزود: نبرد امروز فقط جنگ دولت ها و سیاست ها علیه ما نیست بلکه یک جنگ همه جانبه است و حتی بسیاری از تجار و بازرگانان کشورهای مختلف از این تهاجم و پروژه های ضد تقریبی و وحدت شکن حمایت مالی می کنند.

آیت الله اراکی تأکید کرد: در نظام ما همه نهاد ها در میدان مقابله با این تهاجم حضور دارند اما آن نهادی که پرچمدار اصلی دفاع در این جبهه است مجمع جهانی تقریب می باشد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب در ادامه این نشست به برخی از اقدامات، فعالیت ها و برنامه های در حال اجرای مجمع جهانی تقریب نیز اشاره کرد.

سپس محمد رضا گلرو معاونت امور اجرایی و برنامه ریزی مجمع جهانی تقریب گزارشی از چگونگی برگزاری بیست و نهمین کنفرانس وحدت اسلامی که قرار است دی ماه سال جاری برگزار شود، ارائه کرد.

منوچهر متکی معاونت بین الملل مجمع جهانی تقریب نیز طی سخنانی اظهار داشت: مناسب ترین گفتمان در شرایط کنونی جهان اسلام، گفتمان تقریب و وحدت است.

وی همچنین در ادامه به ارائه گزارشی از کمیت و کیفیت مهمانان حاضر در بیست و نهمین کنفرانس وحدت اسلامی و همچنین گزارشی از مقالات ارائه شده به دبیر خانه کنفرانس ارائه کرد.

همچنین در ادامه حاضرین در این نشست به ارائه پشنهادات و راهکارهایی پیرامون تقویت وحدت و تقریب در جهان اسلام ارائه کردند.

کد N1044597

وبگردی