آفتاب
فردا صورت می گیرد؛

سفر وزیر ارتباطات به مرز مهران برای ساماندهی ارتباطات زائران

سفر وزیر ارتباطات به مرز مهران برای ساماندهی ارتباطات زائران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در مرز مهران، از نزدیک وضعیت شبکه ارتباطی را برای برقراری ارتباطات زائران اربعین ارزیابی می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی روز جمعه ۶ آذرماه به همراه مسئولان کمیته پیگیری و مدیریت ارتباطات اربعین به استان ایلام سفر خواهد کرد تا از نزدیک وضعیت ارتباطی زائران اربعین حسینی را در مرز ایران و عراق بررسی کند.

با توجه به سابقه سال گذشته ارتباطات زائران ایرانی در ایام اربعین حسینی در عراق و مشکلاتی که برای برقراری مکالمات در این ایام به وجود آمد کمیته پیگیری و مدیریت ارتباطات اربعین از حدود ۲ ماه پیش در وزارت ارتباطات و با حضور معاونان وزیر و مسئولان اپراتورهای تلفن همراه و مخابرات تشکیل شد.

وزیر ارتباطات و مسئولان این کمیته، برای ایجاد تمهیدات مورد نیاز زائران ایرانی در ایام اربعین حسینی و مذاکره با اپراتورهای عراقی، پیش از این به کشور عراق نیز سفر کردند.

این ستاد به ریاست شرکت ارتباطات زیرساخت و با حضور نمایندگان سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، شرکت مخابرات ایران و ۳ اپراتور فعال تلفن همراه کشور، به دلیل افزایش ترافیک ارتباطی زائران ایرانی کربلا تشکیل شده است تا قبل از این ایام، تمامی امکانات برای برقراری ارتباطات تلفنی ایرانیان به داخل کشور و برعکس فراهم شود.

سال گذشته بیش از ۲ میلیون ایرانی همزمان با اربعین حسینی به کشور عراق سفر کردند و این زائران ۲۶ میلیون دقیقه مکالمه انجام دادند که در زمان پیک ترافیک، وضعیت مکالمات با مشکلات بسیاری همراه بود. چرا که میزان ترافیک ارتباطی بین دو کشور در شرایط عادی به طور میانگین روزانه ۱۵۰ هزار دقیقه است اما در ایام اربعین سال گذشته به ۲.۵ میلیون دقیقه در روز افزایش پیدا کرد.

براین اساس، امسال وزیر ارتباطات وعده های بسیاری برای برقراری ارتباطات بدون مشکل و ساماندهی ترافیک ارتباطات در این این ایام داده است و در راستای مدیریت وضعیت شبکه ارتباطی کشور، قرار است جمعه به همراه تیم فنی و مدیریتی متشکل از معاونان خود برای هماهنگی و ارزیابی شرایط ارتباطی، به مرز مهران سفر کند.

وزارت ارتباطات پیش از این نیز از افزایش شمار کانالهای ارتباطی ایران و عراق برای برقراری ارتباطات بدون اختلال در این ایام خبر داد.

کد N1044563

وبگردی