آفتاب
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

تنها کمتر از 10 درصد خسارات سیل پرداخت ‎می‌شود

تنها کمتر از 10 درصد خسارات سیل پرداخت ‎می‌شود

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: تنها کمتر از 10 درصد خسارات سیل پرداخت ‎می‌شود.

محمدتقی توکلی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، اظهار کرد: میزان بارندگی امسال خوب بود و وضعیت آب بهتر شده است اما نمی‎توان نسبت به سال گذشته بحران آب را نادیده گرفت.

وی بیان کرد: باید مدیریت لازم را در بحث آب داشته باشیم تا بحران تکرار نشود.

توکلی با اشاره به سیل اخیر لرستان اضافه کرد: متأسفانه در سیل اخیر استان لرستان بسیاری از کشاورزان متضرر شدند که دولت باید متعهد شود که این خسارات را پرداخت کند.

وی با اشاره به اینکه کمتر از 10 درصد خسارت سیل پرداخت ‎می‌شود افزود: در سنوات گذشته سیل خسارات زیادی به کشاورزان وارد و مشکلاتی برای آنها ایجاد کرده است. چنانچه خسارات از طریق صندوق بیمه کشاورزی پرداخت شود بسیاری از مشکلات این قشر برطرف می‎شود.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: در حال حاضر دولت محدودیت منابع دارد و با توجه به اولویت‎ها خسارت را پرداخت می‎کند.

وی با اشاره به اینکه باید خیلی از اقلامی که مورد استفاده قرار می‎گیرند تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی باشند، یادآور شد: چنانچه محصولات کشاورزی تحت پوشش صندوق باشند، خسارت پرداخت خواهد شد.

توکلی گفت: دولت متعهد است که خسارتی که به سازه عمومی و تأسیسات وارد شده، پرداخت کند.

وی بیان کرد: از مجموع 260 میلیارد تومان خسارت ناشی از سیل که به لرستان وارد شد، تاکنون 29 میلیارد تومان مصوب شده که پرداخت شود.

انتهای پیام

کد N1044328

وبگردی