آفتاب
پس از دیدار با ولایتی

وزیر امور خارجه لوکزامبورگ: اسلام دین صلح و دوستی است

وزیر امور خارجه لوکزامبورگ: اسلام دین صلح و دوستی است

وزیر خارجه لوکزامبورگ در دیدارش با رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع، آمادگی کشورش را گسترش روابط تجاری و اقتصادی با ایران اعلام و تاکید کرد: ما مانند سایر کشورهای اروپایی نیستیم که فقط پس از توافق به ایران سفر داشته باشیم بلکه من قبل و بعد از توافق به ایران آمده و برای گسترش روابط دو کشور ابراز تمایل کرده‌ام.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ژان آسلبورن که روز گذشته وارد تهران شده است پیش از دیدار با علی اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با رییس‌جمهور، وزیر امور خارجه و رییس مجلس کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

او پس از دیدار با ولایتی در جمع خبرنگاران حاضر با اشاره به آمادگی لوکزامبورگ برای برقراری تعاملات بانکی، توریستی، اقتصادی و تجاری با ایران خاطرنشان کرد: بانک‌های ما آمادگی آن را دارند که با سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها بتوانند پشتوانه مالی برای پروژه‌های ایران را تامین کنند و ما می‌توانیم روابط تجاری - اقتصادی و بانکی خود را گسترش بدهیم و زمینه‌های مناسب فراهم است.

آسلبورن ادامه داد: لوکزامبورگ نه تنها از نظر اقتصادی و بانک‌هایی که در اروپا دارد معروف است بلکه در بخش‌های مختلف دیگری نیز از جمله فرهنگی می‌تواند با ایران تعامل داشته باشد.

وزیر امور خارجه لوکزامبورگ با اظهار تاسف از حوادث اخیر در فرانسه و اروپا تاکید کرد: اسلام دین تروریستی نیست بلکه دین صلح و دوستی است و لازم است تا برای مقابله با گروه‌های تروریستی و وحشی مانند داعش تمام عرصه بین‌الملل با یکدیگر متحد شوند.

وی با استقبال از حضور ایران در مذاکرات وین که به منظور حل بحران سوریه برگزار شد خاطرنشان کرد: خوشبختانه ایران در نشست وین 2 شرکت کرد البته از نظر من لازم است برای اتمام بحران سوریه دو ابرقدرت یعنی روسیه و آمریکا در کنار دو قدرت منطقه‌یی یعنی ایران و عربستان به مقابله با داعش بپردازند هرچند که از نظر من کنار هم قرار دادن این کشورها کمی سخت خواهد بود.

او ادامه داد:‌ با توجه به بحران‌های عراق و سوریه این کشورها نیاز به توجه ویژه‌ای دارند، به ویژه در سوریه. چرا که در سوریه 25 هزار نفر کشته شده و نیمی از این کشور آواره هستند. نگاه اروپایی‌ها نسبت به پذیرش آوارگان و پناهجویان این است که هر کشوری باید سهم خود در این زمینه را انجام دهد.

انتهای پیام

کد N1044087

وبگردی