آفتاب

کانادا به دنبال اسکان 25 هزار پناهجو تا پایان فوریه 2016

کانادا به دنبال اسکان 25 هزار پناهجو تا پایان فوریه 2016

دولت جدید لیبرال کانادا اعلام کرد که این کشور تا پایان امسال (2015) 10 هزار پناهجوی سوری و 15 هزار پناهجوی دیگر را تا پایان ماه فوریه 2016 می‌پذیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا می‌خواست تا پایان ماه دسامبر 2015، کانادا پذیرای 25 هزار پناهجو سوری باشد اما به دلیل فشارهای موجود بعد از حملات پاریس این تعداد را کاهش داد. جان مک کالوم، وزیر پناهندگی و مهاجرت کانادا در این باره اعلام کرد که آنها می‌خواستند این روند در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهند اما از سوی دیگر تلاش داشتند که این کار را به صورت درست انجام دهند، به همین دلیل روند پناهندگی و اسکان پناهجویان تا حدودی زمانبر شده است.

دولت کانادا اعلام کرده است که کنترل‌های بهداشتی و امنیتی در خارج از کشور انجام می‌گیرد و اگر کنترل‌ها کامل شود، پناهجویان می‌توانند با هواپیما به تورنتو یا مونترال بیایند. در صورت نیاز برای حمل پناهجویان امکان استفاده از هواپیماهای نظامی وجود دارد.

همچنین مک کالوم اعلام کرد: ما با لبخند از پناهجویان استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد، آنها پناهجویانی را انتخاب خواهند کرد که بیشترین آسیب را دیده‌اند.

همچنین ملانی جولی، وزیر میراث کانادا اعلام کرد: ما می‌خواهیم مطمئن باشیم که تبعیضی در کار نباشد.

از سوی دیگر هارجیت ساجان، وزیر دفاع کانادا نیز اعلام کرد که سربازخانه‌ها تنها برای احتیاط مهیا شده است که در صورت نیاز برای اسکان موقت از آنها استفاده شود.

دولت کانادا اعلام کرد که این کشور از 678 میلیون دلار کانادایی برای اقامت بیش از شش سال پناهجویان استفاده خواهد کرد.

این اقدامات کانادا نشان دهنده تغییرات در دولت کانادا بعد از انتخابات ماه گذشته است. نخست وزیر پیشین کانادا که در 19 اکتبر در انتخابات شکست خورد، هرگونه پذیرش بیشتر پناهجوی سوری را رد کرده بود.

انتهای پیام

کد N1044058

وبگردی