آفتاب
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری :

معاونت علمی از شرکتهای خصوصی حمایت می کند

معاونت علمی از شرکتهای خصوصی حمایت می کند

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: معاونت علمی بزرگترین سازمانی است که از شرکت های خصوصی به طور وسیع حمایت می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری امروز در ششمین نمایشگاه صنایع هوایی و هوانوردی با بیان اینکه تحولات این حوزه مثبت است، گفت: حوزه هوا و فضا مهم است چون می تواند آزمایشگاهی برای تمام علوم مرز دانش باشد به همین دلیل لازم است که سرمایه گذاری های جدی در این حوزه انجام گیرد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه در حوزه هوایی به پیشرفت هایی دست یافتیم، گفت: امیدواریم حوزه فضایی هم مانند حوزه هوایی پیشرفت کند و وارد عرصه های بین المللی شود.

به گفته ستاری معاونت علمی بدنبال کمک به شرکت های خصوصی است تا شاهد اتفاقات خوبی در حوزه هوایی به واسطه این شرکت ها باشیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت هایی که در این حوزه فعالیت دارند به سختی می توانند کار خود را پیش ببرند چون از قبل زیرساخت دولتی در این حوزه وجود داشته است.

ستاری با بیان اینکه خوشبختانه اتفاقاتی در دو سال گذشته رخ داده است، گفت: در حال حاضر شرکت های خصوصی فعال در حوزه هوایی به بیش از ۱۹۰ شرکت رسیده که تعداد قابل توجهی از اینها دانش بنیان هستند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: واقعیت این است که باید زیرساخت های بخش خصوصی را در این حوزه فراهم کنیم.

وی در خصوص نقشه راه صنایع هوایی اظهار داشت: این نقشه، نقشه مفصلی است که در معاونت علمی توسط ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی و مرکز ملی فضایی که اخیرا تاسیس شده، پیگیری می شود.

وی با بیان اینکه در حوزه نظامی طرح ها و پروژه های متعددی داریم ادامه داد: همچنین در معاونت علمی طرح های کلان ملی وجود دارد که امیداریم با حمایت معاونت علمی به نتیجه برسد.

ستاری در خصوص راه اندازی پارک های علم و فناوری تخصصی در حوزه هوایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۵ پارک علم و فناوری در کشور وجود دارد و در پارک علمی و فناوری پردیس و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان تعدادی از شرکت های دانش بنیان مستقر هستند.

وی ادامه داد: دلیلی ندارد به صورت تخصصی فعالیت کنیم، همانطور که پارک سلامت به صورت خاص و تخصصی در کشور وجود ندارد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه البته پیشنهاداتی در این حوزه وجود داشته، گفت: ما از راه اندازی پارک های علمی و فناوری در حوزه هوایی استقبال کردیم و حتی فضایی در محوطه مهرآباد را برای تحقق این امر در نظر داشتیم اما چون این موضوع به صورت جدی مطرح نشد ما هم پیگیری نکردیم.

کد N1044030

وبگردی