آفتاب
لاوروف:

نمی‌توان اقدام روز گذشته ترکیه را بدون پاسخ گذاشت

نمی‌توان اقدام روز گذشته ترکیه را بدون پاسخ گذاشت

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه مسکو نمی‌تواند اقدام ترکیه در سرنگونی جنگنده روسی را بدون پاسخ بگذارد، گفت: در حال حاضر چند گزینه برای پاسخ‌گویی وجود دارد که در حال بررسی آنها هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه با اشاره به اقدام روز گذشته ترکیه در هدف قرار دادن جنگنده روسی و ساقط کردن آن، تصریح کرد: مسکو نمی تواند این حادثه را بدون پاسخ بگذارد.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه روسیه در این باره تصریح کرد: در حال حاضر مشغول بررسی چند گزینه برای پاسخ گویی به اقدام ترکیه هستیم.

وی با بیان اینکه هدف از ساقط کردن جنگنده روسی تشدید فشارها برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه بود، اظهار داشت: به صورت جدی در روابط خود با ترکیه تجدید نظر خواهیم کرد.

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه تروریست های تکفیری از خاک ترکیه برای آماده سازی جهت انجام عملیات های تروریستی در سوریه استفاده می کنند، تصریح کرد: مواضع ناتو در قبال اقدام ترکیه از تلاش های ریاکارانه آن پرده برداشت.

لاوروف در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص میزبانی مسکو از مخالفان سوریه تصریح کرد: یک هیئت واحد از مخالفان سوری به نمایندگی از آنها در مسکو حاضر خواهد شد.

کد N1044010

وبگردی