آفتاب

59 روستای آذربایجان غربی مستعد گردشگری

59 روستای آذربایجان غربی مستعد گردشگری

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان غربی گفت: 59 روستا در این استان مستعد برای گردشگری شناسایی شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه آذربایجان غربی، مهدی قهرمانی در نشست مشورتی با دهیاران بخش مرکزی و کوهسار شهرستان سلماس افزود: تا کنون در 28 مورد از این روستا اقداماتی برای ایجاد مراکز ارائه خدمات گردشگری صورت گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به افزایش اعتبار واگذاری به دهیاری‌ها در سطح استان آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در این زمینه بیشترین مبلغ به شهرستان سلماس اختصاص داده شده است که امیدواریم این اعتبارات برای توسعه روستاهای شهرستان و رفع مشکلات مردم موثر باشد.

وی گفت: دولت تدبیر و امید برای کاستن از بیکاری تاکید و برنامه ویژه‌ای دارد و بر همین اساس مردم می‌توانند با تشکیل تعاونی‌های اشتغالزا تا هشت برابر آورده خود از وام بدون بهره استفاده کنند.

فرماندار سلماس نیز در این جلسه گفت: دهیاران نقش اساسی در رشد و پیشرفت روستاها برعهده دارند و باید زمینه مشارکت روستاییان در طرح ها و امور روستاها را فراهم کنند.

مسعودحاجی علیلو افزود: توجه به بهداشت روستاها از وظایف اصلی دهیاران است چرا که اکثر مشکلات جسمی انسان‌ها از آلودگی محیطی نشات می‌گیرد.

وی بالا بردن فرهنگ عمومی مردم به ویژه پیگیری امور روستایی را از وظایف دهیاران اعلام و تصریح کرد: دهیاران در کنار سایر فعالیت‌های خود باید در خصوص رفع مسائل و مشکلات روستاها با کمک مردم و مسئولان تلاش کنند.

فرماندار سلماس با اشاره به خدمات ارزشمند دولت تدبیر و امید در شهرها و روستاها، علت اجرا نشدن به موقع برخی طرح‌ها را کمبود اعتبارات اعلام کرد و افزود: به محض تخصیص اعتبار لازم، اجرای طرح‌های نیمه‌تمام شهرستان به خصوص در مناطق روستایی آغاز می‌شود.

وی گفت: مهمترین معضل برای مردم بخش کوهسار شهرستان سلماس و مهاجرت آنها به جاهای دیگر نبود امکانات رفاهی و زیرساخت‌های اساسی و به خصوص بیکاری و ناکافی بودن درآمد اهالی است.

انتهای پیام

کد N1043968

وبگردی