آفتاب
با اشاره به بیانات رهبر انقلاب؛

نماینده کاشان: موضوعات راهبردی مصادره به مطلوب نشود

نماینده کاشان: موضوعات راهبردی مصادره به مطلوب نشود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به ضرورت پرهیز از مصادره به مطلوب مسائل راهبردی از سوی جریانات سیاسی تاکید کرد که اگر راه نفوذ بسته نشود هویت ملت و آرمان‌هایش تغییر می‌کند.

عباسعلی منصوری آرانی در گفت‌وگو باخبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، اظهار کرد: مقام معظم رهبری پیش از این هم در مورد نفوذ مطالبی را فرموده بودند و اینبار هم در جمع فرماندهان بسیج این نکته را متذکر شدند چراکه بحث نفوذ از دو دیدگاه انفرادی و اجتماعی اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: سرویس های اطلاعاتی و استکبار در سالهای قبل روی نفوذ چه در قالب جاسوسی یا خرابکاری و اقدامات دیگر برای ضربه زدن به نظام اسلامی تمرکز داشتند . البته در ابتدای انقلاب نفوذ فردی پررنگ تر بود اما کم کم این مباحث شکل جریانی به خود گرفت و آن‌ها سعی کردند به گونه های مختلفی نگاه ها ، سبک زندگی و آرمان ها را تغییر دهند.

منصوری آرانی ادامه داد: دیدگاه نسل اول انقلاب برگرفته از دیدگاه امام (ره) بود و آن‌ها در چارچوب نظام ارزشی زندگی می کردند و امروز دشمنان سعی شان بر این است که این دیدگاه و آرمان ها را تغییر دهند اما در اینجا نفوذ فردی نمی تواند کاری ازپیش ببرد بلکه نفوذ از طریق نفوذ اجتماعی امکان پذیر است. لذا آن‌ها ماهواره و فناوریهای فضای مجازی را به خدمت گرفتند تا این اقدام را عملی کنند.

نماینده مردم کاشان ، آران و بیدگل با بیان اینکه غربی ها هویت ملت و ارزش‌ها را نشانه گرفته اند تصریح کرد: اگر خدای ناکرده جامعه ای تحت تاثیر این نوع نفوذ قرار گیرد آسیب هایش هم به همان شدت بزرگ و گسترده است همانطور که خیلی از کشورها با همین اقدامات خالی از محتوا کردند و هویتشان را گرفتند مثل موریانه ای که ستون های یک ساختمان را نشانه گرفته و در یک زمان فروپاشی اتفاق می افتد.

وی با تاکید بر اینکه اگر راه نفوذ بسته نشود هویت ملت، ارزش ها و آرمان‌هایش تغییر می‌کند گفت:‌در بحث راهبرد، همه جریاناتی که دلشان به عشق نظام می تپد باید کنار هم قرار بگیرند. متاسفانه در کشور ما گاهی جریانات موضوعات راهبردی که مربوط به اصل نظام است را مصادره به مطلوب می‌کنند و نمی گذارند همه به آن بیاندیشند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان اظهار کرد: بنابراین موضوع مهم این است که جناح ها و جریان‌های سیاسی بحث نفوذ را جدی بگیرند زیرا هر انقلابی اگر آرمانش را گم کند راهش را گم کرده و معلوم نیست به نقاطی که هدف گذاری کرده دسترسی پیدا کند.

انتهای پیام

کد N1043944

وبگردی