آفتاب
خدمات پست به زائران کربلا؛

درخواست روزانه یکهزار روادید از سوی زائران اربعین

درخواست روزانه یکهزار روادید از سوی زائران اربعین

مدیرعامل شرکت پست با بیان اینکه ادارات پست دو استان مرزی خوزستان و ایلام در آستانه اربعین حسینی خدمات ویژه ای به زائران عتبات عالیات ارائه می کنند از درخواست روزانه یکهزار روادید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت پست اعلام کرد: اداره کل پست استان خوزستان با همکاری فرمانداری و اداره کل اوقاف استان، با توجه به نیاز زوار به دریافت روادید در مرز چزابه و جلوگیری از بلاتکلیفی و سردرگمی زوار بدون روادید، خدمات ثبت نام، دریافت مدارک، ارسال اطلاعات و همچنین توزیع روادیدهای صادره به متقاضیان را ارایه می کند و این عملیات در نهایت سرعت انجام می شود.

در این باره حسین مهری مدیرعامل شرکت پست گفت: با توجه به تعداد بالای درخواست های دریافت روادید، دستور بسیج عمومی نیروها و امکانات اداره کل پست استان صادر شد و این اداره کل با افزایش تعداد نیروها و باجه های ارایه خدمات روادید، عملیات ثبت نام و همچنین توزیع روادید صادره را با ۲۰ گروه پستی و در سه نوبت کاری انجام می دهد.

وی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط صدور هزار روادید درخواست می شود اظهار داشت: اداره کل پست استان خوزستان با استقرار اکیپ های پستی تا آخرین ساعات شب درخواست هموطنان را دریافت و در پایان شب ورود اطلاعات و اسکن مدارک توسط پست تکمیل و اطلاعات به کنسولگری عراق جهت صدور روادید تحویل می شود. همچنین توزیع گذرنامه های واصله به پست نیز در سراسر استان در نهایت سرعت و در سه نوبت کاری انجام می شود.

مهری با بیان این که در کنار این خدمات، پست استان خوزستان با استقرار گروه های پستی در ورودی و خروجی پایانه مرزی چزابه جهت راهنمایی و جمع آوری مدارک گمشده ،خدمات پست یافته را نیز به زائرین ارائه می کند عنوان کرد: مدارک پست یافته پس از شناسایی آدرس صاحبان آن با استفاده از بانک اطلاعات کد پستی ۱۰ رقمی به آنها تحویل می شود. این طرح با بررسی عملکرد سال گذشته پست در جمع آوری ۹۰۰ مدرک شناسایی از جمله شناسنامه، گذرنامه، کارت ملی و کارت پایان خدمت زائرین و تحویل به صاحبان مدارک توسط اداره پست شهرستان سوسنگرد و با همکاری پایانه مرزی چزابه در مرز چزابه در استان خوزستان به اجرا در می آید.

به گفته وی خدمات ویژه توزیع گذرنامه ها، استقرار گروه های پستی سیار و خدمات پست یافته در مرز شلمچه نیز به زائرین ارائه می شود.

مدیرعامل پست با بیان اینکه پست استان ایلام نیز با تمامي امكانات و تجهيزات، خدمات خودرا به زائران عتبات عاليات ارائه می کند افزود: اين اداره كل با بسیج روزانه چندين نفر از كاركنان و اعزام به پايانه مرزی و استقرار در دفتر پستی مرز بين المللی مهران به صورت شيفت های مجزا حتی در ايام تعطيل، از آمادگی کامل برای ارائه خدمات پستی و پذيرايی از زائران، برخوردار است.

وی دیگر خدمات دفتر مرزی پست مهران در جهت رفاه حال زائران اربعین حسینی مبنی بر قبول و حمل بار آنها در بازگشت از سفر کربلای معلی و توزیع در مقصد خبر داد.

کد N1043920

وبگردی