آفتاب
مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت تأکید کرد

ضرورت توجه به فرامین قرآن به‌عنوان منشور فرهنگی

ضرورت توجه به فرامین قرآن به‌عنوان منشور فرهنگی

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت گفت: فرهنگ همانند ظرفی است که سایر مولفه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در آن قرار می‌گیرد، بر همین اساس توجه به مقوله فرهنگ در رشد و ارتقای جامعه بسیار ضروری است و در همین رابطه توجه به قرآن و فرامین این کتاب الهی به عنوان منشور فرهنگی بسیار لازم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، حسن محمدی در حاشیه افتتاح اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت در زنجان، اظهار کرد: ضروری است نظام کشور توجه ویژه‌ای به فعالیت‌های مردمی در حوزه قرآن داشته باشد. دین مبین اسلام ترویج فرهنگ ارزشی و دینی را بر عهده خود مردم گذاشته و کاری با این وسعت به جز حضور توده مردمی به خوبی پیش نخواهد رفت که فلسفه امر به معروف و نهی از منکر نیز که تاکید ویژه‌ای بر آن شده است، از همین مقوله است.

وی با اشاره به این‌که «تشکیل شورای توسعه فرهنگ قرآن با هدف انسجام‌دهی به فعالیت‌های قرآنی تشکیل شده است» تصریح کرد: تشکیل شورای توسعه فرهنگ قرآن با هدف انسجام‌دهی به فعالیت‌های قرآنی، تاسیس معاونت قرآن در ذیل معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تخصیص بودجه‌های قرآنی از جمله اقدامات خوبی است که در زمینه رشد و توسعه فعالیت‌های قرآنی در سطح کشور انجام شده است.

این مسئول با بیان این‌که «توجه به فعالیت‌های قرآنی یک توجه استراتژیک برای نظام است» تاکید کرد: برای ارتقای نظام مقدس کشور باید به فعالیت‌های مردمی توجه ویژه‌ای صورت گیرد و عموم مردم به درک صحیحی از این ساختار برسند و در همین راستا اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور در سال 82 با هدف ارتقای کمی و کیفی موسسات قرآنی مردم‌نهاد تشکیل شد.

وی افزود: در سال 82 تنها 14 موسسه ثبت شده قرآنی در کشور وجود داشت که دارالقرآن زنجان یکی از این موسسات بود، این در حالی است که هم‌اکنون بیش از دو هزار موسسه در سطح کشور و در شهرها و روستاهای مختلف فعالیت دارند.

محمدی با بیان این‌که «مدعی هستیم بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی ساختارمند را با این موسسات در حوزه فرهنگ شکل دادیم» خاطرنشان کرد: برخی از این موسسات زیرمجموعه‌های فراوانی دارند که از آن جمله جامعة‌القران قم 700 شعبه و مکتب القرآن ثارالله فارس دارای 300 شعبه هستند که اگر دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند قطعا مقوله فرهنگی به خوبی قابل نهادینه کردن خواهد بود، به شرط اینکه درک صحیحی از این مسئولیت داشته باشیم.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت با بیان این‌که «سال گذشته اولین بودجه مستقیم مربوط به موسسات قرآنی و تشکل‌های مردم نهاد را گرفتیم» گفت: علی‌رغم این اتفاق مبارک، باید گفت این بودجه از دستمزد یک سال یک بازیکن فوتبال بسیار کمتر بود که ضروری است مسئولان امر بازنگری ویژه‌ای در این زمینه داشته باشند.

انتهای پیام

کد N1043892

وبگردی