آفتاب
دهقان در گفتگو با مهر:

احزاب سیاسی خطای گذشته را درباره جنبش دانشجویی تکرار نکنند

احزاب سیاسی خطای گذشته را درباره جنبش دانشجویی تکرار نکنند

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، با هشدار نسبت به سوء استفاده برخی جریانات سیاسی از جنبش دانشجویی گفت: احزاب و جریانهای سیاسی، خطای گذشته خود را درباره جنبش دانشجویی تکرار نکنند.

محمد دهقان در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص فعالیتهای هیجانی جریانات سیاسی بیرون از دانشگاه در دانشگاهها گفت: یک بار در گذشته تجربه شده است که از ظرفیت جریانات دانشجویی در مسیر فعالیت‌های افراطی برخی احزاب سیاسی بیرون دانشگاه استفاده شده و این، باعث ضربه‌های غیرقابل جبران به پیکره جنبش دانشجویی شد.

وی افزود: به نظر من همه جریانات سیاسی کشور باید به گونه‌ای عمل کنند که جنبش‌های دانشجویی، آزاد باقی بمانند و آزادگی آنها مخدوش نشود و به گونه‌ای عمل نکنند که جریانات دانشجویی را پیش‌قراول اهداف سیاسی خود قرار دهند.

عضو هیات رئیسه مجلس با توصیه به جنبش‌های دانشجویی برای حفظ استقلال خود، تاکید کرد: جنبش‌های دانشجویی نیز باید سیاسی، فعال و جدی باشند، اما نباید به گونه‌ای عمل کنند که جریانات سیاسی بیرون از دانشگاه بر روی آنها چنبره بزنند و آنها را به سمت اهداف سیاسی و جناحی و انتخاباتی سوق بدهند.

دهقان تصریح کرد: این به زیان جنبش دانشجویی است و بارها نیز تجربه شده است که هر بار این‌گونه عمل شده، جریانات دانشجویی پس از مدتی تخلیه شده‌اند و جایگاه و هویت و کارکرد اصلی خود را که باید به ایجاد عدالت در جامعه منجر شود، از دست داده‌اند.

وی اضافه کرد: این بار هم جنبش دانشجویی باید بیشتر مراقبت کند و احزاب سیاسی نیز باید مواظب باشند تا خطایی که در گذشته مرتکب شدند و جنبش دانشجویی را از کارآیی انداختند، دیگر مرتکب نشوند.

وزارت کشور روح مصوبه اخیر مجلس را درباره حزب اتحاد ملت درنظر بگیرد

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در ادامه در واکنش به فعال شدن حزب اتحاد ملت ایران در لایه‌های مختلف دانشگاه‌ها و اینکه برخی‌ها این حزب را نسخه کپی حزب منحله مشارکت می‌دانند، گفت: برای اینکه شائبه‌ای ایجاد نشود که نسبت به قانون جدید نحوه فعالیت احزاب تخلف می‌شود، پیشنهاد من به وزارت کشور این است که روح این قانون را از هم‌اکنون مدنظر قرار دهند.

دهقان در توضیح این مسئله اظهار داشت: طبق این مصوبه مجلس که در شرف ابلاغ است، کسانی که در زمان انحلال یک حزب از اعضای موثر آن حزب بوده‌اند، دیگر برای مدت مشخصی نمی‌توانند حزب جدید با نام دیگری ایجاد کنند، لذا این قانون را ملاک صدور مجوز در نظر بگیرند.

کد N1043890

وبگردی