آفتاب

وزیر دفاع ژاپن از حضور آمریکا در دریای چین جنوبی دفاع کرد

وزیر دفاع ژاپن از حضور آمریکا در دریای چین جنوبی دفاع کرد

وزیر دفاع ژاپن از حضور یک ناو نیروی دریایی آمریکا در نزدیکی یکی از جزایر مصنوعی چین واقع در دریای چین جنوبی حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جن ناکاتانی، وزیر دفاع ژاپن پس از دیدار با فرمانده نیروهای پاسفیک آمریکا گفت: ارتش آمریکا در خط مقدم اقدامات جامعه بین‌الملل برای حفاظت از مسیرهای دریایی و اقیانوسی و برقراری صلح و امنیت در دریای چین جنوبی است و من از گشت زنی یکی از ناوهای نیروی دریایی آمریکا در نزدیکی یکی از جزایر مصنوعی چین واقع در دریای چین جنوبی حمایت می‌کنم.

این مقام مسئول وزارت دفاع ژاپن ادامه داد: نباید اجازه داد که تغییرات یکجانبه در وضعیت موجود به واسطه زور و اجبار برخی از کشورها صورت گیرد. آمریکا نیز بر این باور است و ما نیز از این مساله حمایت می‌کنیم.

نیروی دریایی آمریکا ماه گذشته میلادی یک ناوشکن مجهز به موشک هدایت شونده در نزدیکی یکی از جزایر مصنوعی متعلق به چین واقع در دریای چین جنوبی را مستقر کرد که باعث خشم دولت پکن شد.

وزیر دفاع ژاپن ادامه داد: توکیو به کشورهای منطقه برای تقویت نیروی دریایی‌شان کمک می‌کند و 10 کشتی گشت زنی به گارد ساحلی فیلیپین نیز می‌دهد. ما به صورت فعالانه در اقداماتی با هدف تقویت ثبات و امنیت در منطقه ادامه می‌دهیم و می‌خواهیم ظرفیت‌های کشورهای واقع در دریای چین جنوبی را افزایش داده و رزمایش‌های مشترکی میان ارتش آمریکا و نیروهای دفاع شخصی ژاپن برگزار کنیم.

انتهای پیام

کد N1043828

وبگردی