آفتاب
فلاحت‌پیشه:

جلوگیری از نفوذ مسأله‌ای حاکمیتی است نه انتخاباتی

جلوگیری از نفوذ مسأله‌ای حاکمیتی است نه انتخاباتی

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان بدترین اتفاق این است که مسأله نفوذ تبدیل به اختلاف انتخاباتی شود.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به بیانات امروز مقام معظم رهبری اظهار کرد: امروز مقام معظم رهبری تأکید غیرمستقیم بر حاکمیتی بودن موضوع جلویگری از نفوذ خارجی داشتند.

وی افزود: اگر مسأله نفوذ تبدیل به اختلاف انتخاباتی شود یعنی جناح‌ها و کاندیداهای مختلف سیاسی همدیگر را متهم به نفوذپذیری و یا استفاده ابزاری از مسأله نفوذ کنند هر دو حرکت افراطی و تفریطی بوده و برای شرایط سیاسی خطرناک است؛ چرا که مقوله نفوذ را باید مسأله‌ای حاکمیتی دانست و آن را از درون روابط انتخاباتی بیرون آورد.

فلاحت‌پیشه با تأکید بر اینکه نفوذ یک اصطلاح حاکمیتی است، توضیح داد: برخی مسائل مربوط به درون کشورها و معادلات داخلی آنها از جمله رقابت‌های جناحی و انتخاباتی. اما برخی امور حاکمیتی است و با کیان یک کشور ارتباط دارد که موضوع نفوذ در این دسته جای می‌گیرد و اگر در یک نظام سیاسی نفوذ خارجی شکل گیرد به شاخص‌های قدرت حاکمیت ضربه می‌زند.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه دشمنان همواره سعی دارند به داخل ایران نفوذ کنند و در این مسیر از روش‌های جدید استفاده می‌کنند خاطرنشان کرد: امروز مسأله نفوذ شبکه‌ای از طریق فضای شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ای و... مطرح است.

وی اضافه کرد: اگر موضوع نفوذ به مسأله‌ای غیرحاکمیتی تبدیل شود و نفوذ شبکه‌ای در داخل یک نظام سیاسی به وجود آید تبدیل به خط گسل و اختلاف جدی در کشور خواهد شد و با ابزارهای رسانه‌ای روز، امکانات نفوذ بیشتری در مقابل عوامل نفوذ خارجی قرار می‌گیرد.

فلاحت‌پیشه خاطرنشان کرد: از دیگر نتایج تبدیل شدن موضوع نفوذ به مسأله جناحی این است که به جای آنکه تبدیل به سیاست هوشیارکننده در کشور شود تبدیل به فحش جناحی می‌شود یعنی ممکن است برخی جناح‌ها طرف مقابل خود را با عنوان نفوذ، رد و انکار کرده و مورد توهین و تحقیر قرار دهند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جناحی شدن موضوع نفوذ باعث تنوع و تعدد دیدگاه‌ها و تعارض در مورد پدیده‌هایی می‌شود که تعارض در آن موارد بسیار خطرناک است.

فلاحت‌پیشه گفت: در امور حاکمیتی اصل بر نگاه متحد و هم‌شکل به مسائلی مثل نفوذها و تهدیدهای امنیتی است. پس اگر موضوع نفوذ و مصادیق آن، جناحی شود بیشترین ضربه به حاکمیت می‌خورد و ممکن است حاکمیت در مقابله با آن دچار نقصان شود.

انتهای پیام

کد N1043814

وبگردی