آفتاب
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان خبرداد

حمایت از 31 طرح ملی جوانان در سال 95

حمایت از 31 طرح ملی جوانان در سال 95

معاون ساماندهی امور جوانان با بیان اینکه در سال 1395 از 31 طرح ملی جوانان حمایت می‌کنیم،گفت: در هر استان از یک طرح ملی سمن‌های استان حمایت می‌کنیم و 30درصد از اعتبار لازم برای این کار از سوی معاونت ساماندهی امور جوانان ، 30 درصد از محل اعتبارات استانی و 40 درصد دیگر با مشارکت بخش خصوصی تأمین می‌شود.

به گزارش سرویس «جوانان» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمدرضا رستمی در جلسه هم‌اندیشی مدیران کل ورزش و جوانان استان‌ها با تاکید بر ضرورت ارتقای سرمایه اجتماعی جوانان افزود: افزایش مشارکت اجتماعی و افزایش نشاط اجتماعی از مواردی است که اگر تحقق یابد تبدیل به سرمایه‌ای عظیم در حوزه جوانان می‌شود.در سالهای گذشته مشارکت اجتماعی جوانان یک تهدید به شمار می‌رفت اما در دولت تدبیر و امید مشارکت اجتماعی جوانان، یک فرصت است.

وی با اشاره به در سایه رفتن حوزه جوانان تصریح کرد: یکی از چالش‌های بزرگ وزارت ورزش و جوانان به حاشیه رفتن حوزه جوانان بود که با تاکیدات محمود گودرزی - وزیر ورزش و جوانان- در حال بازیابی بخش جوانان هستیم و این امر به نقطه عملیاتی و مطلوبی نمی‌رسد مگر آنکه مدیران کل ورزش و جوانان استان نقش دوگانه ورزش و جوانان را بپذیرند.

رستمی درباره انتظارات خود از استان‌ها گفت: دو انتظار در سطح استان داریم. یکی از آن‌ها در سطح سیاستگذاری، هماهنگی و ساماندهی امور جوانان است و مدیران کل ورزش و جوانان باید به صورت مستقیم ورود کنند و راهکار تحقق این هدف، تشکیل منظم جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان است بگونه‌ای که هر ماه یکبار باید جلسه ستاد ساماندهی استان با حضور استاندار برگزار شود و در این جلسات تکالیفی برای دستگاه‌های دولتی پیش‌بینی شود.

وی افزود: در هر جلسه یک نماینده از بخش خصوصی یا نهاد مدنی یا NGOهایی که دارای پیشنهاد عملیاتی در حوزه جوانان هستند، دعوت شوند و پیشنهادات آنها مورد رسیدگی قرار گیرد. انتظار دیگر ما این است که مدیران کل ورزش و جوانان استان‌ها از منظر برنامه‌ای و بودجه‌ای به حوزه جوانان وارد شوند چرا که بی توجهی به برنامه و بودجه‌های حوزه جوانان مانع از پیشبرد اهداف دولت در این حوزه خواهد شد.

تأکید رییس جمهور بر پرداختن به امور جوانان

رستمی با بیان اینکه دکتر روحانی به صراحت بر پرداختن به امور جوانان تأکید کرده‌اند،گفت: پرداختن به طور ویژه به موضوع جوانان تکلیفی است که رییس جمهور از ما خواسته‌اند و عقب ماندگی‌های دو سال گذشته باید جبران شود.

بر اساس گزارش پورتال وزارت ورزش و جوانان رستمی در پایان با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای احیای حوزه جوانان اظهارکرد: برای برنامه ششم توسعه باید احکامی پیشنهاد بدهیم که فضا و شرایط مناسب‌تری در حوزه جوانان ایجاد شود. همچنین برای افزایش بودجه حوزه جوانان رایزنی‌های گسترده‌ای کرده‌ایم و مبلغ 250 میلیارد تومان درخواست بودجه داده‌ایم که امیدواریم بخش عمده این مبلغ تحقق پیدا کند. اقدام دیگری که در پیگیریهای صورت گرفته به نتیجه رسیده است، احتساب بودجه جوانان در 1 درصد ماده 53 است که پیش از این فقط به ورزش تعلق می‌گرفت و به زودی آیین‌نامه آن ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام

کد N1043797

وبگردی