آفتاب
شمخانی:

بمب اتم و تجهیزات مدرن امنیت صهیونیست‌ها را تضمین نمی‌کند

بمب اتم و تجهیزات مدرن امنیت صهیونیست‌ها را تضمین نمی‌کند

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: رژیم صهیونیستی با انتفاضه جوانان شجاع فلسطینی روبروست و این نشان می‌دهد که بمب‌های اتمی و تجهیزات نظامی مدرن نمی‌‎تواند امنیت این رژیم را تضمین کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی با حضور در محفل پیشکسوتان جهاد و شهادت در شهر کرمان در جمع یادگاران دفاع مقدس و ایثارگران، صیانت از ارزش های انقلاب اسلامی، تمامیت ارضی و فرهنگ بسیجی را از جمله دستآورد های برجسته دفاع مقدس عنوان کرد و اظهار داشت: برخلاف ۲۰۰ سال گذشته در عین تهاجم سخت و همه جانبه دشمن هیچ بخشی از ایران اسلامی جدا نشد و این مهم جز با فداکاری آحاد مردم و نیروهای مسلح امکان پذیر نبود.

دبیر شورایعالی امنیت ملی افزود: این فرهنگ امروزه باید به عنوان سرمایه ای بی بدیل مورد اهتمام و صیانت قرار گیرد و از تجربیات پیشکسوتان دفاع مقدس نیز به عنوان میراث داران و بنیان گذاران این فرهنگ بیش از پیش بهره برداری شده و این فرهنگ ارزشمند به نسل های آینده منتقل شود.

شمخانی ادامه داد: جهاد گران و رزمندگان کرمان نقش مهمی در پیروزی های جبهه حق داشتند و امروز نیز این نقش در حفظ انقلاب اسلامی و مقابله با نفوذ دشمنان همچنان ادامه دارد.

وی خاطر نشان ساخت: دشمنان هرگز دست از دشمنی با ما برنخواهند داشت تا زمانی که ما بر سر آرمان و ارزشها و عقاید انقلابی خود باقی باشیم و این تجربه که حاصل انقلاب اسلامی است امروزه برای نسل های مختلف قابل لمس و تبدیل به انگیزه ای مضاعف برای صیانت از انقلاب اسلامی شده است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر ضرورت آگاهی بخشی و بصیرت افزایی نسبت به تفکیک جریان اصیل اسلام سیاسی و انقلابی از جریان انحرافی تکفیری و افراطی که باهدف خنثی ‌سازی بیداری اسلامی و اوج ‌گیری اسلام هراسی از سوی دشمنان اسلام ایجاد شده است، اظهار داشت: پرچمداری این جریان از جمله وظایف ایثارگرانی است که در طول تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی  با گوشت و خون خود از اسلام ناب دفاع کرده اند.

وی افزود: تنویر افکار عمومی مسلمانان جهان و توده‌های مردمی به‌ویژه جوانان با معرفی اسلام ناب محمدی (ص) در مقابل اسلام مورد نظر غرب به ‌منظور جلوگیری از گرایش و پیوستن آنان به جریان‌ های تکفیری و تروریستی ضروری است و این مهم نیز به واسطه انتقال فرهنگ صحیح دینی امکان پذیر است.

دریابان علی شمخانی با مهم دانستن هوشیاری و عدم غفلت نسبت به دشمن اصلی اسلام یعنی رژیم صهیونیستی به ‌عنوان عامل اصلی مشکلات جهان اسلام تاکید کرد: لازم است با بسیج همه امکانات برای مقابله با حیله‌های دشمن ازجمله فتنه تکفیر و رصد هوشمندانه و افشاء اهداف، برنامه‌ها و ترفندهای استکبار جهانی که درصدد تضعیف و به تحلیل بردن قدرت اسلام و مخدوش نشان دادن چهره تابناک آن است، اقدام کنیم.

وی افزود: رژیم صهیونیستی که با ظهور تکفیری ها احساس امنیت بیشتری می کرد، امروز با انتفاضه جوانان شجاع فلسطینی روبروست و این نشان می دهد بمب های اتمی و تجهیزات نظامی مدرن نمی‌تواند امنیت این رژیم را تضمین کند.

شمخانی تبدیل کردن ظرفیت عظیم کنگره اربعین به جریانی قدرت ساز و وحدت آفرین میان همه مسلمانان را لبیک به ندای آزادی خواهی و حق جویی حسین بن علی (ع) عنوان کرد و اظهار داشت: ارزشهای قیام اباعبدالله الحسین(ع)   به عنوان حرکتی بی بدیل و غیرقابل تکرار در نفی ظلم و بی عدالتی و دفاع از اصول انسانی و اخلاقی باید چون چشمه ای زلال و جوشان همه آزادیخواهان و حق جویان جهان را سیراب کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: در مراسم اربعین امسال باید تصاویر شهدای مبارزه با استکبار به ویژه شهدای فلسطین به نمایش گذاشته شود تا تجلی شعار ذلت ناپذیری مشخص شود.

کد N1043742

وبگردی