آفتاب
نعمتی با ایسنا مطرح کرد

پیاده‌سازی جذب حداکثری و دفع حداقلی دستاورد فراکسیون رهروان

پیاده‌سازی جذب حداکثری و دفع حداقلی دستاورد فراکسیون رهروان

یک عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفت که پیاده‌سازی جذب حداکثری و دفع حداقلی در مجلس یکی از دستاوردهای مهم فراکسیون رهروان در دوره نهم بوده است.

بهروز نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه مجلس در دوره نهم با تشکیل دو فراکسیون رهروان و اصولگرایان خطوطش را روشن کرد، گفت: فراکسیون اصولگرایان و رهروان متشکل از افرادی با نگاه معتدل به مسائل کشور شد که تحت نظارت و رهبری آقای لاریجانی کارش را آغاز کرد؛ با بررسی عملکرد این فراکسیون به خوبی خط و خطوط آن را می‌توان دریافت.

وی ادامه داد: از طرف دیگر طیفی که به دنبال اقتدارگرایی بودند در فراکسیون اصولگرایان جمع شدند. آن‌ها بعضا نگاه ملایم و معتدلی نسبت به مسائل مربوط به اداره کشور ندارند، طیفی که حدود 90 نفر در مجلس هستند و در برهه‌های مختلف تضادهای جدی‌ای را در مجلس ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه توافقات بین دو فراکسیون اصولگرا عمدتا ناپایدار بوده است، گفت: معمولا در موارد مهم طیف اقلیت مجلس زیر قول و قرارها زدند و پایبند به عهد نبودند اما در مقابل فراکسیون رهروان با رویکرد اعتدال تلاش کرد که بر قول و قرارها پایبند بماند و رویه اعتدال را در مجلس پیش بگیرد که حتی برای این موضوع هزینه‌های سنگینی پرداخت کرده است.

نعمتی در ادامه اظهار کرد: آقای لاریجانی بیشترین هزینه را در مجلس پرداخت کرد که یکشنبه سیاه نوع بارزی از اتفاقاتی بود که طیف مقابل دربرابر آقای لاریجانی پیش آوردند. آن‌ها همین اتفاق را در قم و در روند بررسی برجام و موضوعات متعدد دیگری رقم زدند و تنها فراکسیون رهروان هزینه بسیار سنگینی را پرداخت کرد.

وی با این اعتقاد که فراکسیون رهروان سرآغاز رویه اعتدال را در جامعه در پیش گرفت، گفت: آقای روحانی نیز در انتخابات ریاست جمهوری موضوع اعتدال را دنبال کرد و طیف منتخب مردم شد، رویه‌ای که عصاره مردم در مجلس نیز آن را سرلوحه کار خود قرار داده بودند.

این عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در ادامه با بیان اینکه این فراکسیون در مقاطعی اشتباهاتی را انجام داده است، گفت: یکی از اشتباهات فراکسیون تعارف با برخی از اعضایش بود که نهایتا تلاش کرد برای جبران این اشتباه یکی از اعضای فراکسیون را اخراج کند، چون تأکید فراکسیون بر پایبندی به اصول و اساس‌نامه‌اش است و اگر کسی به این اصول پایبند نیست دیگر دلیلی بر حضورش در فراکسیون نیست.

به گفته وی، این اشکال بر مجموعه فراکسیون وارد است که از ابتدا جلوی حضور این افراد را در فراکسیون نگرفتند. البته شاید دلیلش جلوگیری از شکاف در بین اعضای فراکسیون باشد که خوشبختانه اکنون جراحی‌های لازم انجام شد و با تصمیم هیأت رئیسه فراکسیون دیگر آقای نقوی حسینی عضو این فراکسیون نیست.

این عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت در ادامه با تأکید بر اینکه پیاده‌سازی جذب حداکثری و دفع حداقلی یکی از دستاوردهای فراکسیون بوده است، گفت: فراکسیون این موضوع را عینا نشان داد که جریان اصول‌گرایی تنها مجموعه 30،40 نفری نیستند که بخواهند این مجموعه را مدیریت کنند. واقعیت آن است که چهره‌های جدید اصول‌گرا با تفکر نو در مجلس ظهور و بروز کردند و این تفکر ادامه خواهد داشت.

وی با تأکید بر وجود نگاه گسترده‌تر به جریان‌های سیاسی گفت:‌ این تفکر درست نیست که هر کسی با ما نیست بر ماست. بر پایه همین تفکر شاید یکی از بهترین دستاوردهای فراکسیون این است که تلاش کرد افراد بسیار با تفکرات مختلف را در کنار یکدیگر جمع کند و از آن‌ها برای کشورداری و حل مشکلات در مجلس استفاده کند. موضوعی که در قانون اساسی نیز به آن تأکید شده و افراد می‌توانند در کنار هم کار مسالمت‌آمیز انجام دهند.

وی نمونه این موضوع را حضور تاج‌گردون نماینده اصلاح‌طلب مجلس در فراکسیون رهروان دانست و گفت: آقای تاج‌گردون نیروی زحمت‌کش، تحصیلکرده و برادر دو شهید است که ثابت کرد توانمندی‌های بسیار خوبی دارد که با حمایت فراکسیون ایشان توانست در کسوت ریاست کمیسیون تلفیق یکی از بهترین بودجه‌ها را در سال‌های اخیر در کمیسیون به تصویب رسانده و مدیریت کند.

انتهای پیام

کد N1043590

وبگردی