آفتاب

آغاز صدور پروانه شکار پرندگان وحشی در سیستان‌وبلوچستان

آغاز صدور پروانه شکار پرندگان وحشی در سیستان‌وبلوچستان

مدیرکل محیط‌زیست سیستان و بلوچستان گفت: زمان تمدید دفترچه شناسایی شکارچیان و صدور پروانه شکار عادی پرندگان وحشی در استان شروع شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه سیستان و بلوچستان، سعید محمودی با بیان مطلب بالا اظهار کرد: با آغاز فصل مهاجرت پرندگان آبزی و کنار آبزی و صدور ابلاغیه‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه از سوی سازمان حفاظت محیط‌زیست، این اداره کل بر اساس روال سال‌های گذشته و برابر با ضوابط و قوانین تعیین‌شده، اقدام به صدور پروانه شکار پرندگان وحشی و تمدید دفترچه شناسایی شکارچیان در سال 94 می‌کند.

وی با بیان اینکه پروانه عادی شکار پرندگان وحشی استانی فقط در محدوده شکارگاه‌های آزاد استان دارای اعتبار است، افزود: به استناد مصوبه شماره 242962/48313 مورخ هشتم اسفند 91 شورای عالی حفاظت محیط‌زیست روزهای مجاز برای صید صرفاً دو روز آخر هفته (پنجشنبه و جمعه) تعیین شده است.

بر اساس دستورالعمل صدور پروانه عادی شکار پرندگان وحشی، صدور پروانه شکار پرندگان وحشی برای اتباع خارجی مقیم و غیرمقیم از سوی ادارات کل محیط‌زیست استان‌ها ممنوع بوده و این مجوز فقط از طریق سازمان حفاظت محیط‌زیست صادر می‌شود.

بر پایه این دستورالعمل، دارندگان پروانه شکار پرندگان وحشی مجازند در فصل شکار که از اول مهرماه آغاز و برای صید پرندگان خشک زی مناطق گرمسیر تا پانزدهم بهمن و مناطق سردسیر و همچنین شکار پرندگان آبزی تا پانزدهم اسفندماه ادامه خواهد داشت، اقدام به شکار کنند.

انتهای پیام

کد N1043562

وبگردی