آفتاب
رئیس انجمن علمی فرش ایران:

نخستین همایش علمی فرش دستباف کشور برگزار می‌شود

نخستین همایش علمی فرش دستباف کشور برگزار می‌شود

نخستین همایش علمی فرش دستباف کشور توسط انجمن علمی فرش ایران در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر امیرحسین چیت سازیان، رئیس انجمن علمی فرش ایران با اعلام این خبر گفت: با هماهنگی انجام شده بین انجمن علمی فرش ایران و دانشگاه بیرجند، اولین همایش ملی «فرش دستباف خراسان جنوبی» به منظور شناسایی ویژگی‌ها و معرفی پتانسیل فرش خراسان جنوبی به عنوان یکی از خاستگاه‌های کهن فرش ایران و نیز در راستای حمایت از سیاست‌های توسعه پایدار مناطق مرزی و روستایی و اقتصاد مقاومتی بر اساس تولید فرش دستباف همزمان با چهارمین دوسالانه دانشجویی فرش در بیرجند تدارک دیده شد.

چیت سازیان اظهار کرد: خوشبختانه برای اولین بار یک همایش علمی فرش به صورت علمی و پژوهشی از طریق پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نمایه شده است.

وی مشارکت گسترده پژوهشگران،‌ استادان و هنرمندان فرش کشور را قابل تقدیر دانست و افزود: ۱۹۵ چکیده مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که بر اساس داوری‌های انجام شده ۴۵ مقاله از بین آنها برای ارائه شفاهی و یا ارائه به صورت پوستر و یا چاپ در چکیده مقالات و انتشار الکترونیکی پذیرفته شده است.

مدیرگروه مطالعات عالی هنر دانشگاه کاشان خاطرنشان کرد: در بین مقالات پذیرفته شده در پنج محور اصلی همایش، برای اولین بار مقالاتی از دانشجویان و دانش آموختگان کارشناسی ارشد فرش مشاهده می‌شود که بر ضرورت راه‌اندازی این مقطع تاکید دارد.

رئیس انجمن علمی فرش ایران محورهای اصلی این همایش را آینده پژوهی در فرش دستباف ایران و خراسان جنوبی، فناوری و مواد اولیه فرش دستباف، طرح و نقش و زیبایی‌شناسی فرش دستباف، مدیریت، اقتصاد و بازاریابی فرش دستباف و تاریخ و گذشته شکوفای فرش خراسان جنوبی اعلام و تصریح کرد: این همایش علاوه بر حامیان ملی از حمایت دستگاه‌های استانی از جمله بنیاد نخبگان و پارک علم وفناوری و دانشگاه‌های استان نیز برخوردار است.

انتهای پیام

کد N1043423

وبگردی