آفتاب

ابراز ناراضی نخست‌وزیر لیبی از دخالت قطر در امور داخلی کشورش

ابراز ناراضی نخست‌وزیر لیبی از دخالت قطر در امور داخلی کشورش

نخست وزیر لیبی تاکید کرد که دولت این کشور از محتوای توافقنامه دو قبیله الطوارق و التبو اطلاعی ندارد و اقدام قطر در فراهم کردن مذاکرات میان این دو در دوحه را دخالت در امور خود می‌داند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری ارم، عبدالله الثنی، نخست وزیر لیبی با تاکید بر عدم اطلاع دولتش از محتوای توافقنامه میان قبایل الطوارق و التبو که با نظارت قطر در دوحه به امضا رسید، از دخالت قطر در امور داخلی لیبی ابراز نارضایتی کرد.

الثنی در ادامه دخالت قطر در امور داخلی کشورش پس از توافق آتش بس میان دو قبیله مذکور در جنوب این کشور را محکوم و تاکید کرد این توافقنامه به منزله دخالتی غیر قابل قبول در امور داخلی لیبی است.

طبق این توافقنامه که دو روز قبل به امضا رسید، قرار است آوارگان و مهاجرانی که به دلیل درگیری‌های نظامی شهرهای خود را ترک کرده بودند، به مناطق مسکونی خود بازمی‌گردند و مسیر اصلی شهر "اوباری" در جنوب این کشور گشوده شده و تمامی تسلیحات سنگین از شهر خارج شود.

در مقابل قبایل الطوارق رسما مشارکت خود را در هرگونه نشستی در خارج از کشور رد کرده و اعلام کردند که هر شخص یا گروهی که در نشستی بیرون مرزهای لیبی شرکت کرده تنها به نمایندگی از خود شرکت کرده و نماینده هیچ گروهی نبوده است.

منطقه جنوب لیبی همواره شاهد درگیری‌های مسلحانه و پراکنده میان دو قبیله الطوارق و التبو است که در بیشتر موارد این درگیری‌ها با میانجیگری شیوخ متوقف می‌شوند.

انتهای پیام

کد N1043325

وبگردی