آفتاب

روسیه آماده مذاکره با ناتو می‌شود

روسیه آماده مذاکره با ناتو می‌شود

ایسنا نوشت: معاون وزیر امور خارجه روسیه پس از دیدار با یکی از معاونان وزارت امور خارجه آمریکا گفت، دولت روسیه آماده مذاکره با ناتو برای جلوگیری از وقوع سوانح و برخوردهای هوایی است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این اعلام آمادگی در پی ساقط شدن یک فروند جنگنده سوخو 24 روسیه توسط یک فروند جنگنده F-16 ترکیه مطرح شده است و حال دولت مسکو اعلام کرده که آماده مذاکره با ناتو برای جلوگیری از وقوع مجدد چنین رخدادهایی است.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در نیویورک و پس از دیدار با رز گوتمولر، یکی از معاونان وزارت امور خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: اگر ائتلاف ناتو موضعی مشترک در زمینه یک سند جامع چند جانبه داشته باشد، ما نیز با آن همکاری می‌کنیم.

وی ادامه داد:‌ روسیه نمی‌داند که موضع ناتو چیست. تا به امروز، تمامی توافق‌ها دو جانبه بوده است. باید با هر کدام از اعضای این ائتلاف توافقی جداگانه امضا شود.

این مقام مسئول وزارت امور خارجه روسیه گفت، مسکو اصلا انتظار نداشت که ناتو در قبال ساقط شدن جنگنده روسی توسط ارتش ترکیه اینچنین بی طرفانه رفتار کند. وضعیت در حال حاضر هشدار دهنده است.

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که ترکیه مدعی است جنگنده روسی به هشدارها بی توجهی کرده و سپس ساقط شده است در حالیکه دولت آنکارا قبلا گفته بود که این یک هواپیمای بدون هویت متعلق به یک کشور بوده که نامی از آن برده نشده است.

ریابکوف ادامه داد، کارشناسان نظامی و امنیتی دو کشور در ارتباط با یکدیگر هستند. وزرای امور خارجه آمریکا و روسیه نیز تماس‌های میان خودشان را بیشتر کرده‌اند. حملات پاریس نشان داد که تهدید تروریسم کاهش نیافته است بلکه بیشتر نیز شده است و کشورهای قدرتمند باید با هم برای مقابله این تهدید همکاری کنند تا راه حلی را برای ضعیف کردن و از بین بردن داعش بیابند.

52261

کد N1043277

وبگردی