آفتاب
تدابیر شدید امنیتی در آستانه مراسم اربعین حسینی؛

نصب 800 دوربین برای کنترل ورودی‌ها و اطراف شهر کربلا

نصب 800 دوربین برای کنترل ورودی‌ها و اطراف شهر کربلا

بخش کنترل مرکزی عتبات عالیات استان کربلا از نصب 800 دوربین به منظور کنترل ورودی‌ها و محیط اطراف شهر در مراسم اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری المسلة عراق، طبق بیانیه مرکز عتبات عالیات عراق، بخش کنترل مرکزی عتبات عالیات در استان کربلا اعلام کرد، در راستای ممانعت از هرگونه خطر و یا وضعیت فوق‌العاده‌ای در مراسم اربعین حسینی، علاوه بر کنترل موارد مشکوک در شهر توسط نیروهای این مرکز، طرح ویژه‌ای را با نصب بیش از 800 دوربین مدار بسته در ورودی‌ها و اطراف شهر کربلا در پیش گرفته است.

طبق این بیانیه، تیم مهندسی نهاد مذکور کار نصب و راه‌اندازی تمامی دوربین‌ها و اتصال آنها به سیستم کنترل مناطق بیرونی شهر را به پایان رسانده و علاوه بر آن دوربین‌هایی نیز در اطراف بارگاه مطهر امام حسین (ع) و ورودی‌های قدیمی شهر نصب کرده است.

طبق بیانیه مذکور، در این طرح دوربین‌های مختلف حرارتی و بسیار پیشرفته و با قابلیت‌های بالا به کار گرفته شده و 800 دوربین از مجموع 1000 دوربین مدرن با اشکال و اندازه‌های مختلف راه‌اندازی شده‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است که بخش بانوان در عتبات عالیات استان کربلا نیز سیستم کنترلی ویژه‌ای در اختیار دارد که توسط تیمی از زنان متخصص در زمینه کنترل دوربین‌های نصب شده در تمامی ایست‌های بازرسی داخلی و خارجی مدیریت می‌شوند.

انتهای پیام

کد N1043263

وبگردی