آفتاب
عبدالله ناصری در گفتگو با مهر:

کارگروه حل اختلافات اصلاح‌طلبان تشکیل می‌شود/وارد مصادیق نشده‌ایم

کارگروه حل اختلافات اصلاح‌طلبان تشکیل می‌شود/وارد مصادیق نشده‌ایم

عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: شورای سیاستگذری اصلاح‌طلبان ممکن است به این نتیجه برسد که یک کارگروه متشکل از اعضای داخل و خارج از شورا برای حل اختلافات و داوری میان اصلاح‌طلبان تشکیل دهد.

عبدالله ناصری در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قرار بوده شما به عنوان سخنگوی شورای سیاستگذاری منصوب شوید، اظهار کرد: خیر، قرار نبوده است و طبیعتاً هم نمی‌‌پذیرفتم. قرار شد سخنگو شخص رئیس شورای سیاستگذاری باشد و  با همکاری روابط عمومی، حوزه سخنگویی را شکل دهد.

وی در پاسخ به این سئوال که شورای سیاستگذاری از چه زمانی وارد مصادیق انتخاباتی خواهد شد؟ گفت: از زمانی که ثبت‌نام‌ها آغاز و تائید صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان مشخص شود.

عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان افزود: امروز تنها کار اصلاح‌طلبان این است که به دوستانی که واجد شرایط رأی‌آوری هستند توصیه به ثبت‌نام در انتخابات کنند و طبیعتاً ارائه و بستن لیست نیز در مرحله بعدی تصمیم‌گیری خواهد شد.

ناصری در پاسخ به این سئوال که آیا قرار است احزاب اصلاح‌طلب لیست‌های پیشنهادی خود را به شورای سیاستگذاری ارائه دهند یا خیر؟ خاطر نشان کرد: تا این لحظه این احتمال وجود دارد که احزاب، فهرست‌های پیشنهادی خود را به شورا ارائه دهند ولی در عین حال همه اصلاح‌طلبان پذیرفته‌اند که در چارچوب ائتلاف و انسجام عمل کنند. البته هر حزبی به طور طبیعی تلاش می‌کند که اکثریت اعضای خود را وارد مجلس کند.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا مرجعیتی برای حل اختلافات میان اصلاح‌طلبان در تهیه لیست نهایی در نظر گرفته شده است؟ گفت: یکی از کارهای اصلی شورای عالی سیاستگذاری، موضوع داوری و حل اختلافات است و در ساختار این شورا هم بحث داوری نهایی بر سر اختلافات موجود پیش‌بینی شده است.

ناصری افزود: ممکن است شورای سیاستگذاری اصلاحات به این نتیجه برسد که یک کارگروه متشکل از اعضای شورا و برخی افراد بیرون از شورا برای حل اختلافات و داوری میان اصلاح‌طلبان تشکیل دهد.

این فعال اصلاح‌طلب در پاسخ به این سئوال که آیا چهره‌های شاخص و بزرگان اصلاح‌طلب نیز در این کارگروه حضور خواهند داشت یا خیر؟ تاکید کرد: نگاه دوستان در شورای سیاستگذاری بیشتر به شخصیت‌های حقیقی و ملی است که اعتبار بهتری برای حل اختلافات و داوری‌ها میان احزاب دارند.

تعامل با شورای نگهبان تصمیم تشکیلاتی اصلاح‌طلبان است

ناصری در ادامه در پاسخ به این سئوال که آیا با توجه به تعیین کارگروه تعامل و رایزنی در شورای سیاستگذاری، رایزنی با نهادهایی مانند شورای نگهبان به یک تصمیم تشکیلاتی در جریان اصلاحات تبدیل شده است، اظهار کرد: یکی از وظایف عمده این کارگروه، تعامل با تمام جناح‌های اثرگذار در عرصه انتخابات است. قطعاً جریان اصلاحات گفتگوهایی را با نهادهایی مانند شورای نگهبان خواهد داشت. البته تعامل به این معنا است که اصلاح‌طلبان بتوانند از حقوق تثبیت‌ شده خود در قوانین موضوعه کشوری دفاع کنند. این نکته هم قابل ذکر است که کارگروه تعامل و رایزنی وظیفه‌ای خارج از موضوع انتخابات ندارد.

عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان تصریح کرد: تعامل و رایزنی افراد حقیقی با نهادهای حکومتی به اندازه جایگاه و قدرتی که دارند، همچنان به قوت خود باقی است ولی اصل این کار ازجمله وظایف تشکیلاتی و انتخاباتی این کارگروه ذیل شورای سیاستگذاری است.

وی با بیان اینکه قرار نیست شورای سیاستگذاری اصلاحات ستاد انتخابات کشوری تشکیل دهد، گفت: مسئولیت حوزه‌های انتخابیه استانی و شهرستانی بر عهده خود استان‌هاست و شورای سیاستگذاری به هیچ وجه در شکل‌دهی و ساماندهی ستادهای انتخاباتی نقش ندارند و این مساله بر عهده احزاب و مجامع اصلاح‌طلبان گذاشته شده است. شورای سیاستگذاری نهایتاً تصمیماتی را در مورد ستاد انتخاباتی تهران بر عهده خواهد داشت.

کد N1043188

وبگردی