آفتاب
نیویورک تایمز مدعی شد؛

مسئولان آمریکایی اجرای برجام زیر چتر سایبری هکرهای ایرانی

مسئولان آمریکایی اجرای برجام زیر چتر سایبری هکرهای ایرانی

یک روزنامه آمریکایی از حمله سایبری ایران به آمریکا و رصد اطلاعات مقامات این کشور بویژه کارمندان وزارت خارجه ایالات متحده که مسئول اجرای برجام هستند خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، چند هفته بعد از اعلام حمله سایبری ایران به سیستم های رایانه ای رژیم صهیونیستی نیویورک تایمز از حمله سایبری ایران به آمریکا خبر داده است.

این روزنامه در گزارشی می نویسد: هکرهایی از ایران در ماه‌های گذشته چندین حمله سایبری علیه حساب‌ های کاربری مقامات وزارت خارجه ایالات متحده انجام داده‌اند. در این مدت هکرهای ایرانی گروهی از مقامات وزارت خارجه آمریکا که بر پرونده هسته‌ای و توافق اتمی با ایران کار می‌کنند را شناسایی کرده‌اند. سپس وارد ایمیل‌ها و حساب‌های کاربری آنها در شبکه‌های اجتماعی شده‌اند.

این وضعیت در حالی است که در اردیبهشت ماه امسال وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با انتشار نسخه غیرمحرمانه «راهبرد دفاع سایبری» این کشور اعلام کرد بیشترین تهدیدها از طرف چین و روسیه، و در مرحله بعد از طرف ایران و کره شمالی علیه امنیت سایبری ایالات متحده اعمال می‌شود.

یک مقام ارشد دولت آمریکا به نیویورک‌تایمز گفته است حملات «خیلی دقیق طراحی‌شده» و در پی دستیابی به اطلاعات از مقاماتی بوده که در پی توافق اتمی، مسئول کار بر ادامه و اجرای آن هستند.

وزارت خارجه ایالات متحده پس از آن از ماجرا خبردار شده، که فیسبوک برخی افراد را از انجام حملاتی به حساب‌ های کاربریشان مطلع کرده است. به گزارش نیویورک‌تایمز رخدادهای ماه‌های گذشته، در عین حال از تمرکز ایران بر «جاسوسی در فضای مجازی» به جای انجام «حملات مخرب» حکایت دارد.

روزنامه نیویورک‌تایمز در ادامه برای کم اثر جلوه دادن این حمله سایبری می نویسد: توانایی‌های هکرهای ایرانی هنوز در حد هکرهای روسی یا چینی نیست. اما حملات انجام‌شده علیه مقام‌ها، ابتکاری را نشان می‌دهد شبیه حملاتی از سوی روسیه علیه سیستم ایمیل‌های غیرمحرمانه مقامات وزارت خارجه آمریکا که در سال گذشته انجام شد. هکرها ظاهرا تلاش کرده‌اند با استفاده از حساب‌های کاربری اجتماعی کارمندان جوان، به دیگر دوستان آنها در این وزارتخانه دسترسی پیدا کنند.

به گزارش مهر، هر چند آمریکا هزینه های زیادی را برای مقابله با حملات سایبری انجام داده و یک مرکز ویژه را نیز در همین رابطه دایر کرده اما بطور مرتب گزارشی هایی از نفوذ هکرهای روسی، چینی و ... به سیستم های حساس رایانه ای ایالات متحده منتشر می شود در همین رابطه وال‌ استریت‌ ژورنال در تاریخ ۱۳ آبان‌ماه، گزارش داده بود که ایمیل و صفحه شخصی چند مقام در وزارت خارجه آمریکا به دست نیروهای سایبری ایران هک شده است.

کد N1043079

وبگردی