آفتاب

نسبت دانشگاه‌‌ ایرانی با مفهوم دانشگاه هومبولتی بررسی می شود

نسبت دانشگاه‌‌ ایرانی با مفهوم دانشگاه هومبولتی بررسی می شود

گروه مطالعات آینده نگر پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی را نشستی با عنوان «نسبت دانشگاه‌‌های منتخب ایران با مفهوم دانشگاه هومبولتی» برگزار می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، ، دکتر ابراهیم توفیق در این نشست سخنرانی خواهد کرد و دانشجویان، اعضای هیات علمی و علاقه مندان می توانند پرسش های خود را در انتهای جلسه مطرح کنند.

این نشست روز شنبه ۷ آذرماه ۹۴ ساعت ۹ تا ۱۱ در سالن اجتماعات پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی به نشانی خیابان پاسداران، خیابان شهید مومن نژاد،(گلستان یک)،شماره ۱۲۴ برگزار خواهد شد.

به گزارش مهر، هومبولت فیلسوف، قرن ۱۸ و ۱۹ و از مهمترین فیلسوفان در موضوع مفهوم دانشگاه است. این فیلسوف به صورت جدی بر روی مفهوم دانشگاه متمرکز شد و با تاسیس دانشگاه برلین آن را به اجرا در آورد.

مواردی که در اساسنامه نظری این دانشگاه به چشم میخورد و مناسبات دانشگاه بر اساس آن تنظیم شده است عبارت است از پاسخ به سوالاتی مانند دانشگاه چیست؟ دانشجو چیست؟ استاد چیست؟

اصلی ترین هدف دانشگاه برلین (دانشگاه هومبولتی) در نگاه هومبولت پرورش یک انسان حقیقت جو بود و نه آماده سازی فرد برای یک حرفه است. در نظر او با یگانگی آموزش و پژوهش شرایط برای پرورش یک انسان حقیقت جو فراهم می آید.

قبل از تاسیس دانشگاه هومبولتی در دانشگاهها پژوهشی وجود نداشت.

کد N1042973

وبگردی