آفتاب
باراک اوباما مدعی شد:

آمریکا متعهد به تداوم رهبری ائتلاف جهانی مبارزه با داعش است

آمریکا متعهد به تداوم رهبری ائتلاف جهانی مبارزه با داعش است

رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با مشاورین امنیتی خود مدعی لزوم نظارت آمریکا بر تلاش هایی شد که به طور مشترک از سوی ائتلاف جهانی مبارزه با داعش صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در ساعات اولیه بامداد روز چهارشنبه با مشاوران امنیتی کاخ سفید دیدار کرد تا وضعیت داخلی ایالات متحده را با توجه به تهدیدات امنیتی که ممکن است پس از حوادث تروریستی پاریس از سوی داعش وجود داشته باشد، بررسی کند.

مطابق با بیانیه ای که پس از اتمام نشست از سوی کاخ سفید منتشر شد، اوباما در این دیدار اطمینان داده است که در حال حاضر هیچ تهدید ویژه و جدی از سوی داعش متوجه خاک آمریکا نیست.

وی در ادامه از تیم مشاوران امنیتی خود خواسته تا تلاش های خود را با هدف تضعیف و ریشه کن کردن داعش تشدید کنند. افزایش همکاری های امنیتی و اطلاعاتی با متحدین نیز از جمله مسائلی بوده است که اوباما در این دیدار بر روی آن تاکید کرده است.

به ادعای وی، تضعیف و در نهایت ریشه کن کردن داعش مستلزم هماهنگی و همکاری بین طیف وسیعی از شرکای جهانی است.

اوباما همچنین مدعی شد که آمریکا به شدت متعهد به تداوم رهبری تلاش هایی است که به طور مشترک از سوی ائتلاف جهانی مبارزه با داعش صورت می گیرد.

این ادعای رئیس جمهوری آمریکا در حالی مطرح می شود که وی دیروز سه شنبه در تماس تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه از اقدام آنکارا مبنی بر سرنگونی یک فروند جنگنده روسی در حریم هوایی سوریه حمایت کرده و مدعی شد که ترکیه حق داشته است از حاکمیت خود دفاع کند.

این در حالی است که «احمد فوزی» سخنگوی سازمان ملل متحد، درباره عواقب سرنگونی جنگنده روسیه توسط ترکیه هشدار داده و اعلام کرد که این رخداد، مبارزه با تروریسم را دشوار خواهد کرد.

«الکسی پوشکوف» رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان روسیه نیز اقدام اخیر ترکیه را نشانه ای از عدم تمایل دولت آنکارا برای مبارزه با تروریسم عنوان کرده است.

وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که یک فروند جنگنده سوخو-۲۴ متعلق به روسیه بر فراز سوریه مورد هدف جنگنده ترکیه ای قرار گرفته و دو خلبان آن موفق به خروج از این جنگنده شدند؛ اما تا کنون هیچ اطلاعی از سرنوشت آنها در دست نیست.

گفتنی است ترکیه در پی سرنگونی جنگنده سوخو-۲۴ روسیه، کاردار این کشور را به وزارت امور خارجه احضار کرد. یک مقام وزارت خارجه ترکیه در گفتگو با خبرگزاری فرانسه مدعی شد، علت این احضار اعتراض به نقض حریم هوایی این کشور توسط جنگنده روسی است- ادعایی که دولت مسکو به شدت رد می کند.

کد N1042916

وبگردی