آفتاب
کارگردان «برف نیمه مرداد» به مهر گفت:

چالش یک مرد با ندای درونش/ در «کافه لِته» دچار فراموشی شوید

چالش یک مرد با ندای درونش/ در «کافه لِته» دچار فراموشی شوید

عاطفه تهرانی بازیگر، کارگردان و طراح حرکت تئاتر با اشاره به ویژگی های نمایش «برف نیمه مرداد» که در تماشاخانه ارغنون روی صحنه است درباره فعالیت های دیگرش در حوزه تئاتر صحبت کرد.

عاطفه تهرانی طراح حرکت و کارگردان تئاتر که این روزها «برف نیمه مرداد» را در تماشاخانه ارغنون روی صحنه دارد درباره استقبالی که تاکنون از این اثر نمایشی شده است به خبرنگار مهر گفت: نمایش «برف نیمه مرداد» از ۱۶ آبان ماه اجرای خود را در تماشاخانه ارغنون آغاز کرده و خوشبختانه به جز روزهای اول اجرا که مخاطبان کمی به دیدن نمایش آمدند، کار مورد استقبال قرار گرفته و به همین دلیل هم تا ۱۶ آذرماه تمدید شده است.

وی درباره مضمون نمایش توضیح داد: «برف نیمه مرداد» درباره مردی است که افکار پریشانی دارد و با خود و ناخودآگاهش درگیر است. این مرد دچار یک عذاب وجدان در رابطه با گذشته است و به همین جهت دچار پریشان حالی شده است. حسام منظور در نقش این مرد پریشان حال و بهنام دارابی در نقش ناخودآگاه او ایفای نقش می کنند. این نمایش تلفیقی از موسیقی، حرکت، نور و ریتم است و کاراکترها ناخودآگاه با حرکات نمادین و فرم روی صحنه حضور دارند.

تهرانی درباره دیگر فعالیت هایش عنوان کرد: قرار است در نمایش «مکبث» به کارگردانی فرهاد آییش به عنوان طراح حرکت حضور داشته باشم. البته تمرین های این نمایش به تعویق افتاده و آقای آییش قرار است فعلا نمایش دیگری را به صحنه ببرد. احتمالا تمرین‌های نمایش «مکبث» بعد از جشنواره تئاتر فجر و در بهمن و اسفند آغاز خواهد شد.

این طراح حرکت درباره اجرای نمایش «کافه لِته» در تالار سایه تئاتر شهر نیز گفت: نمایش «کافه لِته» نیز برای اجرای در تالار سایه تئاتر شهر پذیرفته شده است اما هنوز زمان اجرا را به ما اعلام نکرده اند. این اثر نمایشی به دلیل داشتن حرکت های زیاد و تعداد بازیگران احتیاج به چند ماه تمرین دارد بنابراین باید حداقل از سه ماه قبل زمان اجرا را به ما اعلام کنند. البته کار بسته شده چون ما حدود یک سال و نیم برای اجرای این نمایش در جشنواره سی و سوم تئاتر فجر تمرین کردیم اما به دلیل اینکه عنوان کردند نمایش فضای ایرانی ندارد آن را برای اجرا در جشنواره نپذیرفتند. بعد از آن بود که متن و فیلم کار را برای اجرا در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر ارایه دادم که پذیرفته شد.

وی درباره مضمون نمایش متذکر شد: رود لِته در اساطیر یونان رودی است که مردگان در جهان زیرین با عبور از آن خاطرات گذشته شان را فراموش می کنند. لِته به معنای فراموشی است و «کافه لِته» به معنای کافه فراموشی است و مشتریانی که وارد این کافه می شوند، می خواهند گذشته شان را فراموش کنند.

تهرانی در پایان صحبت های درباره گروه بازیگران نمایش گفت: بازیگران این اثر نمایشی از بچه های قدیمی گروه تئاتر من هستند که سال هاست در پروژه های مختلف با هم همکاری داریم. البته امکان دارد به دلیل مسافرت برخی از بازیگران، تعدادی بازیگر جدید به کار اضافه شوند. امیرحسین دوانی طراح صحنه نمایش است و علی کوزه گر نیز طراحی نور کار را بر عهده دارد. موسیقی نمایش نیز بر عهده علی کیانیان است.

نمایش «برف نیمه مرداد» نوشته امیررضا طلاچیان و کاری از عاطفه تهرانی تا ۱۶ آذرماه هر شب ساعت ۱۹ در سالن ارغنون روی صحنه می‌رود. این نمایش که مرثیه ای برای قابیل است کاری از گروه تئاتر ایندرا محسوب می شود که با نقش‌آفرینی حسام منظور و بهنام دارابی به اجرا در می‌آید.

سالن ارغنون در خیابان حافظ، خیابان نوفل لوشاتو، بعد چهارراه رازی، نرسیده به خیابان ولیعصر، کوچه زیبا، پلاک ۱ واقع است.

کد N1042875

وبگردی