آفتاب
نماینده پارلمان روسیه:

سرنگونی جنگنده روسی نشانگرعدم تمایل ترکیه به مبارزه باتروریسم است

سرنگونی جنگنده روسی نشانگرعدم تمایل ترکیه به مبارزه باتروریسم است

رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان روسیه تاکید کرد اقدام ترکیه در سرنگونی جنگنده روسی، نشانگر عدم تمایل آنکار به مقابله با تروریسم است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریا نووستی، «الکسی پوشکوف»  رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان روسیه اعلام کرد، اقدام خصمانه ترکیه علیه روسیه در ساقط کردن جنگنده این کشور، عواقب وخیمی در زمینه روابط دو کشور خواهد داشت.

وی در این خصوص ضمن اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهوری روسیه در این خصوص اعلام کرد پوتین به خوبی مسئله فوق را تبیین کرد.

پوشکوف افزود: اقدام ترکیه در ساقط کردن جنگنده روسیه نشانگر عدم تمایل ترکیه به مقابله با تروریسم است. وی در ادامه اتخاذ مواضع غیر دوستانه ترکیه درخصوص طرح های روسیه در امر مبارزه با تروریسم را محکوم کرد.

وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که یک فروند جنگنده سوخو-۲۴ متعلق به روسیه بر فراز سوریه مورد هدف جنگنده ترکیه ای قرار گرفته و دو خلبان آن موفق به خروج از این جنگنده شدند؛ اما تا کنون هیچ اطلاعی از سرنوشت آنها در دست نیست.

گفتنی است ترکیه در پی سرنگونی جنگنده سوخو-۲۴ روسیه، کاردار این کشور را به وزارت امور خارجه احضار کرد. یک مقام وزارت خارجه ترکیه در گفتگو با خبرگزاری فرانسه مدعی شد، علت این احضار اعتراض به نقض حریم هوایی این کشور توسط جنگنده روسی است.

 

 

 

کد N1042783

وبگردی