آفتاب

تاکید رهبر معظم انقلاب بر مقابله عملی با تروریست ها و نظام سلطه در دیدار سران سه کشور

تاکید رهبر معظم انقلاب بر مقابله عملی با تروریست ها و نظام سلطه در دیدار سران سه کشور

فواد معصوم رئیس جمهور عراق، اوو مورالس رئیس جمهور بولیوی وعبدالمالک سلال نخست وزیر الجزایر امروز با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار آقای «اوو مورالس» رئیس جمهوری بولیوی با تجلیل از ایستادگی جذاب و قهرمانانه‌ی بولیوی و برخی دیگر از کشورهای آمریکای لاتین در مقابل زورگویی‌های جبهه‌ی استکبار، سیاست خطرناک آمریکا در دنیا و منطقه‌ی آمریکای جنوبی را تغییر هویت جوانان خواندند و تأکید کردند: باید با تقویت اراده‌ها و افزایش ارتباطات و همکاری‌ها، در مقابل این سیاست سلطه‌جویانه ایستادگی کرد.
رهبر انقلاب تأکید کردند: بر همین مبنا، جمهوری اسلامی ایران از هر کس در هر جای دنیا که در مقابل زورگویی و سلطه ایستادگی کند، حمایت می‌کند.
ایشان با اشاره به امکانات و استعدادهای فراوان بولیوی خاطرنشان کردند: این ظرفیت‌ها و همچنین روابط بین دو کشور و زمینه‌های متعدد همکاری می‌تواند در خدمت منافع ملت‌ها و ایستادگی در مقابل زورگویان قرار بگیرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیشرفت‌های اقتصادی بولیوی با هدف تأمین استقلال سیاسی و استقلال اقتصادی را لازم و ارزشمند دانستند و گفتند: علاوه بر این پیشرفت‌های سخت‌افزاری باید به پیشرفت‌های نرم‌افزاری نیز توجه کرد.
رهبر انقلاب، سیاست آمریکا در دنیا و همچنین در منطقه‌ی آمریکای لاتین را تغییر هویت بومیان و جوانان با استفاده از شیوه‌های جدید ارتباطی خواندند و خاطرنشان کردند: اگر آمریکایی‌ها در این سیاست خود موفق شوند و بتوانند فکر جوانان را به «فکر آمریکایی» تبدیل کنند، آنگاه بدون نیاز به کودتای نظامی و اقدامات سخت، بر کشورها مسلط خواهند شد.
ایشان، تقویت هویت بومی و شناساندن ارزش‌ها به جوانان را، راه مقابله با این سیاست آمریکا برشمردند و تأکید کردند: با تکیه به خداوند متعال و با تقویت اراده‌ها می‌توان در این نبرد پیروز شد.


نباید اجازه داد آمریکایی ها جرات صحبت کردن درباره تجزیه عراق را پیدا کنند
همچنین حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار آقای فواد معصوم رئیس جمهور عراق و هیأت همراه، عمق روابط دو کشور و دو ملت ایران و عراق را ریشه دار و تاریخی و فراتر از روابط کشورهای همسایه و در یک منطقه دانستند و با تأکید بر لزوم صیانت از وحدت ملی در عراق گفتند: ملت عراق، ملتی بزرگ و صاحب تاریخ کهنی است که از ظرفیت بسیار مهم جوانان قدرتمند و هوشیار برخوردار است و باید از این ظرفیت در جهت رساندن عراق به جایگاه شایسته خود استفاده شود.
ایشان با اشاره به ارتباط برادرانه، صمیمی و محبت آمیز دو ملت ایران و عراق با وجود 8 سال جنگ تحمیلی از سوی صدام با تحریک بیگانگان، آن را پدیده ای عجیب خواندند و افزودند: راهپیمایی مراسم روز اربعین یک نمونه از این ارتباط دوستانه است به گونه ای که مردم عراق در پذیرایی از زائران ایرانی، از انفاق و محبت و ارادت چیزی کم نمی گذارند.
رهبر انقلاب اسلامی، بروز اختلافات و کشیده شدن آن به صحنه عمومی عراق را زمینه ساز اظهارات مداخله جویانه بیگانگان دانستند و گفتند: نباید فضا بگونه ای شود که امریکایی‌ها به خود جرأت دهند تا به‌صورت علنی صحبت از تجزیه عراق بکنند.
ایشان افزودند: قطعاً مسئولان عراقی، روابط خارجی با کشورهای دیگر از جمله امریکا را براساس مصالح و منافع مردم این کشور تنظیم خواهند کرد اما نباید به امریکاییها اجازه داد که عراق را همچون ملک شخصی خود تصور کنند و هر صحبتی را بیان و هر اقدامی را انجام دهند.
حضرت آیت الله خامنه ای نیروهای داوطلب مردمی عراق در جنگ با داعش را مظهر بارزِ بیداری و قدرت جوانان عراقی خواندند و تأکید کردند: باید از ظرفیت و توانایی های جوانان عراق برای رساندن این کشور به جایگاه شایسته خود بیش از پیش استفاده شود.

کشورهای اسلامی دلسوز باید با تفاهم به راه‌حل عملی مقابله با تروریست‌ها برسند
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نخست‌وزیر الجزایر گفتند: کشورهای اسلامی دلسوز باید با تفاهم و همکاری به راه‌حل عملی در مقابله با تروریست‌ها برسند
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به نزدیکی دیدگاههای سیاسی جمهوری اسلامی ایران و الجزایر در بسیاری از مسائل منطقه ای و بین المللی گفتند: علاوه بر نزدیکی دیدگاههای سیاسی، همواره ملت ایران دیدگاه مثبتی به کشور و مردم الجزایر داشته است و این موضوع هم به دلیل مجاهدتهای مردم الجزایر بر ضد استعمار، در دوران انقلاب الجزایر است.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان نخست وزیر الجزایر درخصوص پدیده داعش و لزوم مقابله جدی کشورهای منطقه با تروریست هایی که چهره اسلام را تخریب کرده اند، گفتند: موضوع داعش و تروریست هایی که با نام اسلام در سراسر منطقه پراکنده شده اند، یک موضوع عادی و طبیعی نیست بلکه این تروریست ها بوجود آورده شده اند و مورد حمایت هستند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اظهار تأسف از حمایت برخی کشورهای اسلامی منطقه از تروریست های داعش و همچنین با اشاره به حمایت امریکا و دشمنان اسلام از این تروریست ها تأکید کردند: کشورهای اسلامی که دلسوز هستند و با یکدیگر تفاهم بیشتری دارند، می توانند با گفتگو و همکاری، به راه حل عملی برای مقابله با تروریست ها برسند.


45213

 

کد N1042625

وبگردی