آفتاب

روند رو به رشد اسلام هراسی در آمریکا پس از حملات پاریس

روند رو به رشد اسلام هراسی در آمریکا پس از حملات پاریس

مسلمانان آمریکایی تاکید کردند، افزایش اسلام هراسی و اقدامات خشونت آمیز علیه مسلمانان در آمریکا به دنبال حملات تروریستی پاریس و در بحبوحه بحران آوارگان سوری که با لفاظی‌های فرصت طلبانه برخی سیاستمداران نیز تشدید شده، فضایی را بدتر از فضای پس از حملات 11 سپتامبر به وجود آورده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، از 13 نوامبر سال جاری میلادی که حملات تروریستی در پاریس رخ داد، چندین مورد خشونت یا ارعاب علیه مسلمانان گزارش شده است.

در همین حال چندین تن از نامزدهای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی آمریکا از جمله دونالد ترامپ و بن کارسون نیز اسلام هراسی و گمانه‌زنی‌ها علیه مسلمانان را تشدید کرده‌اند.

رابرت مک کراو از شورای روابط آمریکایی - اسلامی گفت: در روزهای گذشته شاهد شش حمله به مسجد، چندین مورد حمله به زنان، مردان و یک مورد حمله به یک زن باردار در کالیفرنیا و گزارشاتی درباره به آتش کشیده شدن مسجدی در کانادا بوده‌ایم. ما شاهد سطحی از اسلام هراسی و خشونت علیه مسلمانان هستیم که از زمان بعد از حملات تروریستی 11 سپتامبر سال 2011 میلادی شاهد آن نبودیم.

این اعتراضات و دیگر اقدامات با هدف ارعاب مسلمانان چند روز پس از اظهارات دونالد ترامپ صورت گرفت که گفت: اگر مساجد فورا تعطیل نشوند، به عنوان رئیس جمهور از نظارت گسترده بر مساجد حمایت می‌کنم من قطعا نام نویسی مسلمانان را اجرا خواهم کرد.

سیستم‌های بسیاری فراتر از پایگاه‌های دیتا وجود دارند که می‌توان آن‌ها را به کار گرفت. ما باید سیستم‌های مختلفی داشته باشیم.

وی با اشاره به جمعیت مسلمانان در آمریکا افزود: ما باید اقدامات جدی انجام دهیم که یک سال پیش به آن‌ها حتی فکر هم نمی‌کردیم.

کارسون نیز برخی مهاجران و آوارگان را که از کشور جنگ زده سوریه به آمریکا می‌آیند با سگ‌های هاری مقایسه کرد که باید پیش از آزاد شدن حسابی بازرسی شوند.

دیگر نامزدهای ریاست جمهوری از جمله تد کروز و جب بوش نیز گفتند: پیش از آنکه آوارگان سوری وارد آمریکا شوند باید علاوه بر بازرسی‌های امنیتی در یک آزمون مذهبی نیز قبول و پناهجویان مسیحی نسبت به مسلمانان ارجحیت دارند.

به گفته شورای روابط آمریکایی - اسلامی، در کنگره نیز دست کم دو لایحه "مسخره" به دنبال حملات پاریس ارائه شده‌اند. قانون امنیت آمریکا علیه دشمنان خارجی سال 2015 میلادی برنامه دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا برای اسکان 10 هزار آواره سوری در این کشور را متوقف می‌سازد. این لایحه هفته گذشته در مجلس نمایندگان تصویب شد و در حال حاضر در دستان سنا قرار دارد.

قانون مقابله با افراط گرایی خشونت آمیز سال 2015 میلادی 40 میلیون دلار به بودجه مقابله با تروریسم اداره امنیت داخلی آمریکا اضافه می‌کند.

گروه‌های مدافع مسلمانان و اعراب وضعیت کنونی را بهتر از شرایط پس از حملات ترویستی 11 سپتامبر در آمریکا می‌بینند.

عبد ایوب، مدیر سیاست ملی در کمیته مقابله با تبعیض عربی - آمریکایی گفت: اگر جورج واکر بوش، رئیس جمهوری سابق آمریکا در رقابت‌های کنونی شرکت می‌کرد و چنین حرف‌هایی را درباره مسلمانان می‌زد، حتما در حزب جمهوری خواه به یک فرد منفور و مطرود تبدیل می‌شد.

مک کراو گفت: این اسلام هراسی و اقدامات ضد مسلمانان باعث لذت و شادی افراط گرایان از جمله داعش می‌شود که دوست دارند از نفرت در سراسر جهان سوء استفاده کنند.

وی افزود: برنامه اصلی داعش ایجاد تفرقه میان جوامع مسلمان و غیرمسلمان است. در حال حاضر با این اقدامات در آمریکا در حقیقت به نفع داعش بازی می‌کنیم.

انتهای پیام

کد N1042311

وبگردی