آفتاب

مدیرعامل شرکت اکتشافات غرب چین: به سرمایه‌گذاری در ایران فکر می‌کنیم

مدیرعامل شرکت اکتشافات غرب چین: به سرمایه‌گذاری در ایران فکر می‌کنیم

مدیرعامل شرکت اکتشافات و معدنکاری شمال غرب چین گفت: به سرمایه‌گذاری در ایران فکر می‌کنیم و بر این اعتقادیم که ایران بسیار امن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- فنگ یو هوای، در نشستی که با حضور نمایندگان شرکت اکتشافات و معدنکاری شمال غرب چین در اراک برگزار شد، ضمن اشاره به ارتباط خوبی که میان ایران و چین حاکم است، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری‌های قبلی در کشورهای استرالیا، کانادا و ... انجام شده بود، اما به دلایل امنیتی به خاورمیانه نیامده بودیم.

یو هوای با بیان اینکه در ایران پتانسیل‌های خوبی در زمینه معادن وجود دارد، به اطمینان خاطر ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از نظر حمایت های دولتی از این شرکت اشاره کرد و گفت: این همکاری برای ما یک سرفصل جدی و مهم با ایران تلقی می شود.

مدیرعامل شرکت اکتشافات و معدنکاری شمال غرب چین اظهار کرد: به دلیل ارتباطات بسیار خوبی که میان مردم و دولت وجود دارد، زمینه همکاری بسیار خوبی در ایران فراهم خواهد بود.

وی با بیان اینکه در زمینه استحصال طلا بسیار قوی هستیم، یادآور شد: حدود 30 سال پیش یک کار تحقیقاتی کوچک بر روی معدن طلا در زنجان انجام دادیم.

یو هوای گفت: در زمینه زمین‌شناسی، اکتشافات و زنجیره معدن در چین جزو بهترین‌ها هستیم و در این زمینه آمادگی همکاری با شما را داریم.

مدیرعامل شرکت اکتشافات و معدنکاری شمال غرب چین خاطرنشان کرد: صحبت‌های زیادی به منظور همکاری با شرکت ایرانی شاهین انجام داده‌ایم و امیدواریم زمینه همکاری‌های جدی فراهم شود.

وی بیان کرد: این شرکت بر روی سرمایه‌گذاری خارجی در منابع معدنی و توسعه و مشارکت در حوزه تجاری معدنکاری بین‌المللی متمرکز شده است.

یو هوای گفت: گروه معدنکاری شمال غرب بیش از 50 سال در زمینه معدنکاری فعالیت دارد.

سید چنگیز خضری عضو هیات مدیره انجمن معدنکاران سرب و روی ایران نیز در این نشست اظهار کرد: بر لزوم ورود سرمایه‌های خارجی به منظور سازندگی کشور در این مقطع از زمان تاکید کرد و گفت: استان مرکزی محدوده پر پتانسیلی در حوزه سرب و روی است و معادن متعددی در این استان وجود دارد که باید به بهره وری برسند.

وی با بیان اینکه باید معادن کوچک متعددی که در حوزه سرب و روی وجود دارد را فعال کرد، افزود: مشکل ما در حوزه معدن اکتشافات است به دلیل اینکه این بخش زمانبر و سیستماتیک است و ما کمتر به آن پرداخته‌ایم.

خضری ادامه داد: در بحث معادن هنوز در سطح مانده‌ایم و به عمق نفوذ نکرده ایم و به طور متوسط معادن کشور در عمق 70 متری برداشت می‌شوند، این در صورتی است که در چین تا عمق 750 متری هم برداشت صورت می‌گیرد.

عضو هیات مدیره انجمن معدنکاران سرب و روی ایران در خصوص دلیل انتخاب طرف چینی در زمینه سرب و روی عنوان کرد: از مجموع برداشت جهانی 13 میلیون تن شمش روی در سال 2014، میزان پنج میلیون تن معادل 38 درصد سهم کشور چین بوده است.

به اعتقاد وی، کشوری که 38 درصد روی دنیا را برداشت می‌کند از تکنولوژی بالایی برخوردار است.

خضری در خصوص شرکت (NWME) توضیح داد: این شرکت یک شرکت دولتی است که حدود شش هزار نفر پرسنل دارد که در مراکز و دفاتر دولتی فعال هستند.

عضو هیات مدیره شرکت شاهین افزود: این شرکت در شهر توریستی شیان که یک شهر تاریخی است و به اصفهان شبیه است وجود دارد و این شهر به عنوان استان معدنی چین شناخته شده است.

وی ادامه داد: این شهر دارای مراکز تحقیقاتی و معادن متعدد است و با معرفی ایران از نظر معدنی به این هیات چینی آنها نیز علاقه‌مند به حضور در این استان شدند.

کد N1042295

وبگردی