آفتاب

وزیر دفاع ژاپن با رهبران نظامی آمریکا در هاوایی دیدار می‌کند

وزیر دفاع ژاپن با رهبران نظامی آمریکا در هاوایی دیدار می‌کند

وزیر دفاع ژاپن به هاوایی سفر کرده تا برای اولین بار از زمانی که محدودیت‌هایش علیه "دفاع شخصی جمعی" از متحدانش کاهش یافته با مقامات ارشد ارتش آمریکا دیدار کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، قرار است جن ناکاتانی، وزیر دفاع ژاپن امروز (سه شنبه) با آدمیرال هری هریس، فرمانده یگان فرماندهی اقیانوس آرام آمریکا دیدار کند. فرماندهی اقیانوس آرام اعلام کرد، انتظار می‌رود صحبت‌های ناکاتانی حول محور امنیت در منطقه از جمله در دریاهای چین جنوبی و شرقی باشد. مذاکره بر سر دفاع موشکی بالستیک نیز در برنامه قرار دارد.

پارلمان ژاپن در سپتامبر سال جاری میلادی قانونی را تصویب کرد که براساس آن به ارتش اجازه می‌دهد تا حتی در زمانی که این کشور مورد حمله قرار نگرفته از متحدانش دفاع کند. این قانون ژاپن را قادر می‌سازد تا با آمریکا و دیگر کشورها همکاری نزدیکتری داشته باشند.

رالف کوسا، رئیس بخش اقیانونس آرام مرکز "مطالعات بین‌المللی و استراتژیک" گفت: لازم است این دو متحد تصمیم بگیرند که این قانون در عمل چطور خواهد بود. این مساله احتمالا یکی از موضوعات بحث ناکاتانی در هاوایی خواهد بود.

وی افزود: مردم کنجکاوند که بدانند ژاپن و آمریکا با یکدیگر چه کارهایی می‌توانند انجام دهند.

احتمالا با این قانون جدید ژاپن و آمریکا در حال حاضر می‌توانند در صورتی که کره شمالی یک موشک به طرف هاوایی پرتاب کند، توکیو ابتدا آن را شناسایی کرده و این دو کشور می‌توانند با کمک هم این موشک را ساقط کنند.

برنامه ناکاتانی در هاوایی شامل بازدید از رادار X-Band”" مستقر دریاست که برای شناسایی و رهگیری موشک‌های بالستیک در بندر "پرل" استفاده می‌شود.

این قانون جدید همچنین به ژاپن اجازه می‌دهد تا به دفاع از یک کشتی آمریکایی که مورد حمله قرار گرفته، کمک کند. آمریکا سال‌ها قادر بوده تا به یک کشتی ژاپنی در چنین شرایطی کمک کند اما ممنوعیت‌های ژاپن علیه دفاع شخصی جمعی اجازه کمک متقابل را نمی‌داد.

انتهای پیام

کد N1042238

وبگردی