آفتاب

46 میلیارد دلار هزینه نوسازی زیردریایی‌های هسته‌ای انگلیس

46 میلیارد دلار هزینه نوسازی زیردریایی‌های هسته‌ای انگلیس

بنابر اعلام دولت انگلیس، هزینه تخمینی جایگزینی زیردریایی‌های فرسوده هسته‌ای این کشور حدود 46 میلیارد دلار خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، به نقل از روزنامه دیلی میل، این هزینه 46 میلیارد دلاری(31 میلیارد یورویی) دربرنامه پنج ساله دفاعی انگلیس با نام طرح بررسی امنیت و دفاع استراتژیک ، تخمین زده شده است. دولت انگلیس هزینه جایگزینی زیردریایی‌های فرسوده هسته‌ای را در اواخر سال (25 میلیارد یورو) اعلام کرده بود که هم اکنون این هزینه افزایش 6 میلیارد یورویی داشته است.

بریتانیا هم اکنون دارای 4 زیردریایی‌ هسته‌ای فرسوده است که حداقل یکی از آن‌ها همه ساعات روز را در حال گشت زنی در آب‌های آزاد جهان است.

دولت انگلیس قصد دارد تا این زیردریایی‌ها را با زیردریایی های جدیدی با نام ساکسسور جایگزین کند که قرار است نخستین زیردریایی سال 2030 وارد نیروی دریایی سلطنتی انگلیس شود اما قرار است دولت کنونی انگلیس و وزرای آن تصمیم نهایی خود را برای جایگزینی نسل جدید زیردریایی‌ها در سال 2016 یعنی 14 سال زودتر ازموعد مقرر اتخاذ کنند، اما موضوع به این سادگی نیست.

جرمی کوربین،‌ رهبر حزب مخالف( کارگر) که با هرگونه استفاده از سلاح هسته‌ای مخالف است و از سوی برخی از نمایندگان حزب کارگر پارلمان نیز حمایت می‌شود،‌ مسأله را پیچیده کرده است.

حزب کارگر انگلیس همچنان مخالف سیستم هسته‌ای تریدنت زیردریایی های این کشور است و آن را بی فایده و پرهزینه می‌داند.

این زیردریایی های هسته‌ای معمولا در پایگاه دریایی فیس لن در غرب منطقه گلاسکو مستقر هستند.

به نظر می رسد دیوید کامرون قصد دارد بدون به رای گذاشتن این طرح آن را هر چه سریعتر انجام دهد.

انتهای پیام

کد N1042223

وبگردی