آفتاب
با اشاره به پایان عملکرد کارگروه‌های سوریه؛

دی‌میستورا: مقدمات کنفرانس ژنو 3 فراهم شده است

دی‌میستورا: مقدمات کنفرانس ژنو 3 فراهم شده است

فرستاده سازمان ملل در امور سوریه در دیدار با هیاتی از ائتلاف مخالفان تاکید کرد مقدمات کنفرانس ژنو3 فراهم شده است. در همین حال، رئیس ائتلاف مخالفان سوریه مدعی شد"در سایه ادامه حضور بشار اسد، راه حل سیاسی در سوریه عملی نیست."

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه در نشستی با هیات سیاسی ائتلاف مخالفان سوریه در استانبول عنوان داشت: در بیانیه وین به ایجاد آتش‌بس فراگیر در طول روند سیاسی که دارای اعتبار بوده و به از بین بردن داعش کمک کند، تاکید شده است.

وی افزود: کارگروه‌های چهارگانه سوریه کارشان پایان یافته است و در حال حاضر مشغول مذاکره در مورد بحران سوریه هستند و این اقدام مقدمه‌ای برای مذاکرات ژنو 3 است.

از سوی دیگر، هشام مروه، معاون رئیس ائتلاف مخالفان سوریه اعلام کرد که هیات سیاسی ائتلاف در دیدار با دی‌میستورا تاکید کرده است که به بیانیه ژنو پایبند است.

خالد خوجه، رئیس ائتلاف مخالفان سوریه نیز در راستای تایید ادامه گزینه نظامی علیه سوریه و کارشکنی در مقابل راهکار سیاسی مدعی شد که در سایه اقدامات روسیه و ایران و ادامه حضور بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، هیچ راه حل سیاسی در سوریه وجود ندارد.

وی در خصوص کنفرانس ریاض نیز گفت که دعوت شفاهی از ائتلاف مخالفان برای حضور در این کنفرانس شده است و ائتلاف با تمامی گروه‌ها هماهنگی‌هایی را برای موفقیت آمیز بودن این کنفرانس به عمل می‌آورد.

انتهای پیام

کد N1042035

وبگردی