آفتاب
در کنفرانس خبری مشترک با نتانیاهو؛

کری: اسرائیل حق دارد از خود "دفاع" کند

کری: اسرائیل حق دارد از خود "دفاع" کند

وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو با تاکید بر اینکه "اسرائیل حق دارد از خود در برابر "تروریسم" دفاع کند" نسبت به اوضاع سوریه و اقدامات داعش ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، جان کری، وزیر خارجه آمریکا امروز (سه شنبه) در سفرش به اراضی اشغالی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تل آویو دیدار و در پی آن کنفرانس مطبوعاتی مشترکی را برگزار کرد.

وی در این کنفرانس خبری گفت: کاملا واضح است هیچ کس در هیچ جای جهان نمی‌تواند با وجود اقدامات "تروریستی" در امنیت زندگی کند. من به شدت هرگونه اقدام تروریستی را که به ریختن خون مردم بی‌گناه منجر شود محکوم می‌کنم.

جان کری در ادامه به کشته شدن یک سرباز اسرائیلی در جریان درگیری‌های روز دوشنبه اشاره و ضمن ابراز تاسف نسبت به این مساله مدعی شد "اسرائیل حق دارد از خود در برابر "تروریسم" دفاع کند."

وی در خصوص مذاکراتش با نتانیاهو نیز گفت: ما با نتانیاهو درباره راه‌های حل مشکلات و تلاش برای شکست "تروریسم"، بازگشت به ثبات، پایان خشونت و کاهش دادن منابع ایجاد وحشت توافق کردیم.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در خصوص اوضاع سوریه و عملکرد داعش نیز به شدت ابراز نگرانی کرد.

انتهای پیام

کد N1041822

وبگردی