آفتاب
نقوی حسینی:

هیات نظارت براجرای برجام جلساتی را در شورای امنیت برگزار کرده است

هیات نظارت براجرای برجام جلساتی را در شورای امنیت برگزار کرده است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تشکیل هیات نظارت براجرای برجام در شورای عالی امنیت ملی، گفت: تا آن جاکه من اطلاع دارم تاکنون این هیات یک الی دو جلسه داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حسین نقوی حسینی در مصاحبه با رادیو گفت وگو، با بیان این که برجام، توافقی پیچیده و چند لایه است، گفت: با توجه به این پیچیدگی  ضروری است که مجلس شورای اسلامی، شورای عالی امنیت ملی و حتی خود دولت در کنار اجرای برجام بر روند اجرایی شدن آن طبق شروطی که مقام معظم رهبری تبیین کرده اند نظارت داشته باشند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، با اشاره به وظایف ذاتی مجلس در راستای قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون تصریح کرد: از آن جا که مجلس در اجرای برجام دو مصوبه مهم داشته است و باید بر اجرای این مصوبات نظارت داشته باشد، کمیسیون امنیت ملی بر اساس وظایف خود نظارت بر روند اجرای برجام و مصوبات ذکر شده را بر عهده گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل هیات نظارت براجرای  برجام در شورای عالی امنیت ملی کشور بنا به دستور مقام معظم رهبری، اظهار کرد: تا آن جاکه  من اطلاع دارم تاکنون این هیات یک الی دو جلسه داشته است.

وی با بیان این که وزارت خارجه باید هر ۶ ماه یک بار از روند اجرای برجام به مجلس شورای اسلامی گزارش دهد، افزود: در راستای اجرای نظارت بر روند اجرای برجام عده ای از نمایندگان در کمیسیون امنیت ملی معتقد بودند که کمیته ای در این کمیسیون اجرای این وظیفه بر عهده بگیرد و از دیگر سو تعدادی دیگر از اعضا تاکید داشتند که باید کل اعضای کمیسیون بر روند اجرا نظارت داشته باشند که بعد از رای گیری که در کمیسیون صورت گرفت پیشنهاد دوم مورد تصویب قرار گرفت.

نقوی حسینی اعلام کرد: با آغاز روند اجرای برجام نمایندگان عضو کمیسیون در راستای انجام وظایف خود بازدیدهایی از برخی مراکز هسته ای انجام خواهند داد.

این نماینده مجلس با اشاره به سابقه عهدشکنی طرف مقابل(گروه ۱+۵) در اجرای تعهداتش تاکید کرد: با توجه به این سابقه بد، لازم است که نظارت دقیقی بر روند اجرای برجام صورت بگیرد تا در این پروسه حقی از ایران ضایع نشود.

کد N1041758

وبگردی