آفتاب

نخست‌وزیر استرالیا: جهان از اعزام نیروی زمینی به سوریه حمایت نمی‌کند

نخست‌وزیر استرالیا: جهان از اعزام نیروی زمینی به سوریه حمایت نمی‌کند

نخست‌وزیر استرالیا امروز (سه شنبه) گفت که هیچگونه حمایت جهانی برای یک عملیات زمینی تحت رهبری آمریکا برای نابودی گروه تروریستی داعش وجود ندارد. "مالکوم ترنبول" گفت که این گروه (داعش) اساسا ضعیف است و تعداد حساب‌های توئیترش از تعداد نیروهایش بیشتر است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، درخواستها در کانبرا برای استقرار نیروی زمینی در سوریه برای مبارزه با تهدید تروریستی گروه شبه‌نظامی داعش و سایر گروه‌های شبه‌نظامی در پی حملات سیزدهم نوامبر در پاریس افزایش یافته است.

اما مالکوم ترنبول، نخست‌وزیر استرالیا پس از شرکت در یک سری از نشست های جهانی اخیر در سخنانی در پارلمان کشورش گفت که تمایلی برای اقدام زمینی وجود ندارد. وی گفت: من به پارلمان گزارش می‌کنم که نظر متفق القول رهبرانی که در نشست جی بیست، اپک و در نشست جنوب آسیا با آنها ملاقات کردم بر این است که هم اکنون برای عملیات بزرگ ارتش غرب به رهبری آمریکا در مناطق تحت کنترل داعش تمایلی وجود ندارد.

استرالیا ماه هاست که فعالیت خود را در عراق آغاز کرده و اخیرا هم حملاتی هوایی علیه مواضع داعش در قالب ائتلاف 60 عضوی انجام داده است.

مالکوم ترنبول گفت که داعش به رغم تصرف اراضی گسترده در عراق و سوریه "اساسا در موضع ضعف" قرار دارد. وی تاکید کرد: ما نباید گول هوچیگری داعش را بخوریم. ایدئولوژی آنها منسوخ است اما استفاده آنها از اینترنت بسیار مدرن است. تلفن های هوشمند داعش بسیار بیشتر از سلاح های آنها و اکانت های توئیتر آنها بیشتر از شبه‌نظامیان آنهاست. حتی در مناطقی که تحت کنترل مستقیم داعش است، آنها مشروعیت گسترده ای ندارند. آنها در محاصره نیروهای دشمن قرار دارند. آنها تحت فشار نظامی هستند.

به گفته وی ائتلاف ضد داعش همچنان به مختل کردن، تضعیف کردن و نهایتا شکست این تروریست‌ها با استفاده از ابزارهای نظامی، مالی، دیپلماتیک و سیاسی ادامه می دهد. وی افزود: پیشنهاد کنونی به دولت این است که استقرار یکجانبه نیروهای جنگی زمینی استرالیا در عراق و یا سوریه عمل و ممکن نیست.

انتهای پیام

کد N1041750

وبگردی