آفتاب

215 زائر باراولی به شکل رایگان عازم حرم رضوی شدند

215 زائر باراولی به شکل رایگان عازم حرم رضوی شدند

مدیرکل موسسات خیریه و امور اجتماعی سازمان اوقاف گفت: مرحله دوم طرح اعزام زائران حرم رضوی به منظور اجرای امینانه نیات موقوفات با اعزام 215 زائر بار اولی به شکل رایگان به مشهد مقدس از امروز سه‌شنبه سوم آذرماه آغاز شد.

مدیرکل موسسات خیریه و امور اجتماعی سازمان اوقاف گفت: مرحله دوم طرح اعزام زائران حرم رضوی به منظور اجرای امینانه نیات موقوفات با اعزام 215 زائر بار اولی به شکل رایگان به مشهد مقدس از امروز سه‌شنبه سوم آذرماه آغاز شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حمید عسکری سوادجانی با اشاره به سومین مرحله اجرای طرح زائران حرم رضوی در سال جاری گفت: یکی از وظایف اصلی سازمان اوقاف به عنوان متولی موقوفات، اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش است و در همین راستا با استخراج دقیق آمار موقوفات مرتبط با موضوع زیارت حضرت علی ابن موسی الرضا (علیه السلام) اقدام به برگزاری سومین مرحله طرح کشوری زائران حرم رضوی کرده است.

وی با اشاره به اجرای این طرح در سال‌های گذشته افزود: تجربه اجرای موفق این طرح در دو سال گذشته باعث شد تا امسال نیز برای سومین سال متوالی این طرح اجرایی شود.

مدیر کل موسسات خیریه و امور اجتماعی سازمان اوقاف افزود: این طرح در دو نوبت برگزار می‌شود که در مرحله نخست از 26 تا 29 آبان، 194 زائر از 15 استان کشور به مشهد مقدس اعزام شدند و در مرحله دوم از امروز 3 آذر تا ششم آذرماه 215 زائر از استان‌های آذربایجان غربی، تهران و کرمان به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به این‌که «در مجموع 500 نفر از مشتاقان زیارت امام رضا (ع) که بار اولی هستند به آستان بوسی امام هشتم اعزام می‌شوند» خاطرنشان کرد: سهمیه اعزام زائر در هر استان براساس میزان عواید موقوفات مرتبط آن استان است که با توجه به اولویت‌هایی که به استان‌ها ابلاغ شده افراد شناسایی و اعزام می‌شوند.

عسکری با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی طرح متذکر شد: در بدو ورود زائران به مشهد مقدس، مراسم استقبال با حضور روحانیون مجری طرح همراه با اجرای برنامه چاوش خوانی و قرائت زیارت خاصه برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: در شب اول ورود زائران حرم رضوی نیز جلسه‌ای توجیهی برگزار و طی آن نسبت به وقف و واقفین این عرصه توجیه می‌شوند.

مدیر کل موسسات خیریه سازمان اوقاف با اشاره به لزوم ارتقاء سطح معرفتی زائران تصریح کرد: در راستای افزایش معرفت و بصیرت دینی زائران، کتابی با عنوان «بهشت مهربانی» تهیه شده است که در قالب یک بسته فرهنگی به زائرین اهدا می‌شود.

عسکری در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته و لزوم بهره‌گیری از فضای معنوی آستان مقدس علی ابن موسی الرضا (علیه السلام)، در رواق دارالهدایه برنامه‌های متنوع فرهنگی از جمله برگزاری سخنرانی و مداحی، تبیین سنت حسنه وقف، ذکر نام واقفین و لزوم زیارت نیابتی از سوی واقفین خیراندیش، برگزاری مسابقه کتابخوانی پیرامون آثار و فضیلت زیارت و وقف، بازدید از نمایشگاه حکایت آفتاب در حرم مطهر، پاسخگویی به مسائل شرعی و مشاوره خانوادگی و ... برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد N1041647

وبگردی