آفتاب

درخواست کاخ سفید برای افزایش اقدامات متحدانش در کمپین ضد داعش

درخواست کاخ سفید برای افزایش اقدامات متحدانش در کمپین ضد داعش

کاخ سفید تاکید کرد که متحدان ایالات متحده آمریکا باید اقدامات بیشتری را در جنگ علیه داعش انجام دهند. این در حالی است که رئیس‌جمهوری آمریکا تحت فشار قرار گرفته تا نشان دهد که ائتلاف تحت رهبری آمریکا تلاش هایش را در واکنش به حملات پاریس افزایش می دهد؛ حتی بدون تغییر مهم در استراتژی.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، درخواست ها برای کمک ضد اطلاعاتی، نظامی و بشردوستانه بیشتر در آستانه سفر فرانسوا اولاند رئیس‌جمهوری فرانسه به کاخ سفید و گفت و گو درباره جنگ علیه افراط گرایان که گمان می رود در پشت حملات سیزدهم نوامبر با 130 کشته بودند، مطرح می‌ شود. اولاند پس از واشنگتن راهی مسکو می شود تا احتمالا با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه درباره اجرای اقدامات هماهنگ نظامی علیه داعش رایزنی کند.

به رغم فشارهای اولاند، جمهوری خواهان منتقد و برخی از اعضای حزب دموکرات، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا هیچ تمایلی به بازنگری در استراتژی آمریکا و یا گسترش تعهدات آمریکا ندارد. با این حال جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در ابوظبی گفته است که وی و اوباما بسیار تمایل دارند که ببینند که استراتژی ضد داعش با سرعت پیشرفت می کند.

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید گفت که آمریکا ممکن است تلاش ها برای حمایت از استراتژی هایی را که گمان می کند کارآمد هستند، افزایش دهد و این شامل حملات هوایی، عملیات های آموزش و امداد در سوریه و عراق می شود اما وی احتمال هرگونه افزایش منابع آمریکایی جدید به این جنگ را بعید دانست.

ارنست گفت: آمریکا با جدیت در ائتلاف کار می کند و باور داریم که اگر کشورهای دیگر هم برای افزایش منابع تمایل داشته باشند، بتوان کارهای بسیار بیشتری انجام داد.

جو بایدن معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان دیدار با سفیران 59 کشور از مجموع 65 کشور عضو ائتلاف خواستار دریافت منابع بیشتر شد. این گفت و گوها بیشتر بر روی نحوه قطع درآمدهای مالی داعش و چگونگی ریشه کن کردن ورود موج گسترده شبه‌نظامیان به عراق و سوریه متمرکز بود.

بایدن در گفت و گوی تلفنی روز دوشنبه با حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق درباره مسائل منطقه گفت‌و گو کرد. کاخ سفید گفت که وی بر تلاش های آمریکا برای بسیج حمایت ها از عراق در میان 65 عضو ائتلاف ضد داعش تاکید کرده است.

انتهای پیام

کد N1041512

وبگردی