آفتاب
انفجار بمب در آتن/

نخستین اعتراض علنی به سیاست های دولت «سیپراس»

نخستین اعتراض علنی به سیاست های دولت «سیپراس»

شهر آتن برای نخستین بار پس از روی کار آمدن دولت جدید یونان شاهد انفجار بمب در اعتراض به اجرای دور تازه ای از سیاست های ریاضت اقتصادی بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پلیس یونان از انفجار یک بمب در اطراف یکی از مراکز تجاری شهر آتن در ساعت های آغازین امروز سه شنبه خبر داد.

البته این نخستین باری نیست که بانک ها، سیاستمداران و روزنامه نگاران یونانی هدف حملات خشونت بار قرار می گیرند و در سال های گذشته این قبیل مسائل به واسطه ریشه دار بودن اختلافات سیاسی و بحران اقتصادی یونان، امری متداول بوده است.

با این حال، انفجار امروز که گمان می رود از سوی یکی از گروه های شبه نظامی داخلی طراحی شده باشد، نخستین حمله خشونت بار پس از انتخاب دوباره «الکسیس سیپراس» نخست وزیر چپ گرای یونان در ماه ژانویه امسال (۲۰۱۵) بوده است.

لازم به ذکر است که ۳۰ دقیقه قبل از انفجار بمب که در ساعت ۳.۳۰ دقیقه بامداد به وقت محلی رخ داد، پلیس به واسطه تماس تلفنی شخصی ناشناس از احتمال بروز حادثه خبردار شده و محل را تخلیه کرد، لذا این انفجار تلفاتی در پی نداشت.

شمار حوادث بمب گذاری و آتش سوزی های عمدی در یونان از سال ۲۰۱۰ به این سو افزایش یافته است، یعنی درست از زمانی که این کشور نخستین تدابیر ریاضت اقتصادی از جمله افزایش مالیات و کاهش حقوق را در ازای اخذ کمک های مالی از اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول به مرحله اجرا گذاشت.

از ماه جولای امسال و به واسطه تداوم نخست وزیری سیپراس، آتن دور تازه ای از تدابیر ریاضت اقتصادی را به بهای اخذ سومین بسته کمک های مالی آغاز کرد و همین امر موجب افزایش تنش و اعمال فشار از سوی مخالفین دولت شده است.

کد N1041340

وبگردی