آفتاب
امام جمعه مشهد:

برخی رسانه های داخلی ناخواسته ابزار دست بی. بی. سی می شوند

برخی رسانه های داخلی ناخواسته ابزار دست بی. بی. سی می شوند

مشهد- امام جمعه مشهد بااشاره به سخنان اخیر خودمبنی بر الهام گرفتن امام راحل ازسوی حضرت مهدی(ع) درتشکیل بسیج گفت:برخی رسانه‌های داخلی باتیتر زنی‌های نابجا و بدون توجه ناخواسته ابزاردست بی‌بی‌سی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی روز دوشنبه در گردهمایی مدیران و فرماندهان بسیج ادارات مشهد در محل مجتمع فرهنگی آیه ها، با اشاره به انعکاس اظهارات اخیر خود مبنی بر الهام گرفتن امام راحل از سوی حضرت مهدی(ع) در تشکیل بسیج اظهار کرد: متاسفانه برخی رسانه های داخلی ناخواسته همسو با اهداف دشمنان فعالیت می کنند و این مسئله باعث می شود که برخی از گفته های من بدون در نظر گرفتن تحلیل و منطق تیتر اخبارشان شده و در کمتر از سه ساعت در جهت تخریب در رسانه های بیگانه از جمله بی. بی. سی به آن پرداخته شود.

وی با تاکید بر اینکه بر این گفته خود اصرار دارم که تشکیل بسیج یک الهام غیبی به امام راحل بود، گفت: چه رسانه های داخلی و خارجی و چه عوامل و جریان های مختلف سیاسی خوششان بیاد یا نیاید؛ امام راحل و مقام معظم رهبری حجت امام زمان(عج) هستند.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: من روی این جمله ایستاده ام و می گویم تشکیل بسیج یک الهام غیبی به امام(ره) بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ضمن تأکید مجدد بر ابتکاری بودن فرمان امام برای تشکیل بسیج افزود:  یک تفکر و اندیشه که محصول مشورت هیچ شورایی نیست، نظر خواهی و پیشنهاد نخبگانی باعث تشکیل آن نشده و ابتکار شخصی خود امام(ره) بود چرا الهام غیبی نباشد؟

وی افزود: شخصیت معنوی امام(ره) و موقعیت عبودیت امام در مقام قرب به درگاه خدا ویژگی ای بودکه نکته آن را در نماز جمعه عرض کردم و برخی رسانه ها بدون توجیه و تحلیل بنده فقط نفس عبارت را تیتر کردند و به تخریب آن پرداختند.

رهبر انقلاب حجت امام زمان(ع) در جامعه اسلامی است

امام جمعه مشهد با اشاره به نامه امام زمان(ع) به یکی از یاران خود مبنی بر اینکه در تمام جریان هایی که طی زندگی شما پیش می آید، به فقیه جامع الشرایط مراجعه کنید زیرا که ایشان حجت من بر شما بوده و من نیز حجت خدا هستم، بیان کرد: بر این اساس هر فقیه جامع الشرایطی که مدیریت جامعه اسلامی را در دست داشته باشد حجت امام زمان(ع) است.

وی حجت بودن مقام معظم رهبری را ادعایی خشک و بی پایه اساس ندانست و تاکید کرد: اجرای احکام دین به وسیله مردم تنها با رهنمود مقام فقاهت و مرجعیت فقهی دینی قابلیت پیاده شدن دارد و امام راحل با بینش خاص فقاهت در جهت سازماندهی اجرای مسئولیت های دینی مردم برآمدند.

آیت الله علم الهدی با تاکید بر اینکه صاحب اصلی جامعه اسلامی امام زمان(ع) هستند و ایشان مدیریت این جامعه را در اختیار حجت خود قرار داده اند، گفت: آیا این امکان وجود ندارد که امام زمان(ع) برای پاسداری از حکومت اسلامی در خطرها از قدرت خود برای تصرف ولایی در فکر رهبری استفاده کنند؟

وی با اشاره به اینکه جریان شکست آمریکا در صحرای طبس تنها با امداد غیبی امکان پذیر بود، تصریح کرد: در این ماجرا حتی افرادی که به امدادهای غیبی اعتقادی نداشتند نمی توانستند برای آن توجیه مادی بیاورند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام راحل همزمان با شکست آمریکا در صحرای طبس نسبت به تشکیل بسیج مردمی پرداختند، ‌ افزود: در آن زمان امام انقلاب فرمان تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی را صادر کردند و این پیشنهاد نه رأی مشورتی هیچ شورایی و نه پشنهاد فرد خاصی نبود و تنها امدادی غیبی بود که به ایشان رسیده بود.

تقدس معیار تفاوت نظام ایران با دیگر نظام های حاکم در دنیاست

وی تفاوت نظام جمهوری اسلامی با سایر نظام های حاکم بر کشورها را در بحث مقدس بودن آن عنوان و ابراز کرد: در کشورهای دیگر که مبنای حکومت بر سر مسایل مادی است هیچگاه جریان های مقدس مابانه مشاهده نمی شوند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه دشمنان هر گونه تحلیلی که نظام جمهوری اسلامی را قدسی معرفی کند، تخریب می کنند، تاکید کرد: من در خطبه های نماز جمعه بر این نکته که شخصیت معنوی امام راحل و موقعیت عبودیت ایشان در مقام قرب در درگاه خداوند توجه داشتم اما متاسفانه رسانه ها بر نفس عبارت من تاکید کردند و این دقیقا همان چیزی بود که رسانه های معاند به دنبال آن هستند.

وی ادامه داد: دشمنان به این نتیجه رسیده اند که ارتباط دینی و معنوی مردم با نظام باعث قدرت روز افزون آن شده است و برخلاف سایر نظام های دنیا که از طریق امکانات اقتصادی و تجهیزات نظامی به قدرت دست یافته اند منشأ قدرت در این نظام مردم هستند به همین خاطر در تخریب این ارتباط تلاش بسیاری دارند.

نابودی پیوند مردم با دین هدف دشمنان در براندازی نظام است

امام جمعه مشهد با بیان اینکه دشمن قصد نابودی هر گونه ارتباط جریان و تحلیل های متصل کننده بین مردم با مسایل مختلف نظام را دارد، خاطرنشان کرد: به همین دلیل است که هر گاه یک تحلیلگر جریان اجتماعی نظام را به دین متصل می کند صحبت های بسیاری در جهت تخریب او می زنند.

وی اشاره ای به پرداختن بی. بی. سی به تیترهای رسانه های داخلی کرد و افزود: از بی. بی. سی که رسانه ای معاند است توقعی جز این نمی توان داشت اما مشکل ما این است که برخی رسانه های داخلی ابزار دست رسانه های بیگانه شده و معنای دقیق بصیرت را درک نکرده اند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مسأله خطرناک تر از نفوذ اقتصادی دشمن، نفوذ فرهنگی و سیاسی آن ها است؛ نفوذ فرهنگی دشمن این است که وابستگی مردمی نظام را بر هم بزند، تاکید کرد: رسانه های معاند تخریب ها علیه تحلیل های انقلابی را در راستای اهداف نفوذ فرهنگی خود اجرا و پیاده سازی می کنند.

نفوذ سیاسی دشمنان به کشور از طریق مجلس ممکن است

وی خاطرنشان کرد:‌ نظام مقدس جمهوری اسلامی دیوار و دژ محکمی به نام ولایت دارد که دشمن توانایی عبور از این دیوار را ندارد به همین دلیل از دروازه آن که همان مردم‌سالاری است قصد ورود به نظام ما را دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی که نهادی تصمیم ساز و تصمیم گیرنده است با ورود افراد زاویه دار با انقلاب به این مجلس در حقیقت اهداف دشمنان در نفوذ سیاسی محقق می شود،  ادامه داد: دشمن جاسوس دست نشانده خود را وارد مجلس کشور ما نمی کند بلکه مهره های وابسته به نظام سلطه را از طریق انتخابات وارد مجلس می کند و اینجاست که نقش بصیرت افزایی مردم پررنگ می شود.

وی با اشاره به اینکه نمره بالای سیاسی نظام جمهوری اسلامی و قدرت امنیتی این نظام از نفوذ رخنه ای دشمنان جلوگیری می کند و دشمن به خود جرأت نفوذ رخنه ای را نمی دهد، تاکید کرد: اما دشمنان برای دست یابی به اهداف خود از طریق نفوذ جذب و استخدام نیروهای زاویه دار با ولایت قصد نفوذ جلبی را دارد و در انتخابات مجلس شورای اسلامی از ماه ها قبل برای جذب افراد زاویه دار با رهبری تلاش می کنند.

وی با اشاره به اینکه دیگر نظام های حاکم در دنیا برای تامین منافع شخصی در حاشیه کسب قدرت و مدیریت، اجرای مدیریت همزیستی در زندگی مردم را لازمه مدیریت خود معرفی می کنند، تصریح کرد: اما نظام جمهوری اسلامی بر خلاف سایر نظام های دنیا علاوه بر ایجاد همزیستی اجتماعی در بین مردم جریانی قدسی و معنوی را نیز در زندگی مردم وارد می کند و همه افراد جامعه چه موافقان و چه مخالفان با این رویه ملزم به عمل به دستورات این نظام هستند چرا که در این کشور و نظام زندگی می کنند.

آیت الله علم الهدی بیان کرد:‌ تبعیت از نظام در جمهوری اسلامی به عنوان یک الزام سیاسی نیست بلکه این مسئله یک عبادت الهی و تامین یک فضیلت در راستای پیروی از رهبری پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت ایشان است و این نظام تجلی گاه رسالت ایشان است.

امام جمعه مشهد گرایش مردم به نظام جمهوری اسلامی را گرایشی دینی دانست که این گرایشی رنگ و بویی از گرایش های سیاسی را ندارد و افزود: به همین دلیل وابستگی افرادی که در عرصه تکلیف دینی جدی تر هستند به این نظام بیشتر است.

 

کد N1041324

وبگردی