آفتاب
رئیس جمهور ونزوئلا در اجلاس گازی تهران:

اجلاس گاز فرصتی برای رسیدن به قیمت مناسب گاز است

اجلاس گاز فرصتی برای رسیدن به قیمت مناسب گاز است

نیکلاس مادورو گفت: در چارچوب اصول مجمع کشورهای صادرکننده گاز می‌توانیم صنعت انرژی پاک گاز را موثرتر کنیم و به یک قیمت درست برسیم.

به گزارش خبرنگار مهر، نیکلاس مادورو در سومین اجلاس مجمع کشورهای صادرکننده گاز با تشکر از جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری این اجلاس، اظهار کرد: من فکر می‌کنم هدف این مجمع، استحکام برنامه‌هاست که در سال ۲۰۱۳ در مسکو شاهد دومین اجلاس مجمع کشورهای صادرکننده گاز بودیم و در آنجا به نتایجی رسیدیم و در سومین اجلاس به دنبال آن هستیم که پیش‌بینی‌هایی که کردیم را تحکیم ببخشیم.

وی افزود: تبادل تجربیات از جمله اهداف این مجمع است و باعث خوشحالی است که جمهوری آذربایجان به جمع ما ملحق شده است و امیدواریم سومین اجلاس بتواند چارچوب‌های مجمع را تقویت کند.

مادورو تاکید کرد: یکی از کسانی که در تقویت چارچوب‌های مجمع نقش داشت، مرحوم هوگو چاوز بود. او ما را به جایگاه خوبی رساند و توسعه اقتصادی و اجتماعی ما را تقویت کرد. قبل از انقلاب ونزوئلا، شرکت‌های چندملیتی منابع ما را در اختیار داشتند، اما ما در چارچوب حاکمیت فعلی خود صاحب ذخایر گاز هستیم.

رئیس جمهور ونزوئلا خاطرنشان کرد: همان‌طور که رئیس جمهور گینه گفت، در این مجمع توانستیم کشورهای همسویی را پیدا کنیم و این مجمع مجال تبادل نظر و اطلاعات را به کشورهای عضو می‌دهد و به یُمن این اطلاعات و تجربیات شاهد یکپارچگی مواضع و توسعه کشورهای عضو خواهیم شد.

وی افزود: در چارچوب این مجمع می‌توانیم صنعت انرژی پاک گاز را موثرتر کنیم و به یک قیمت درست برسیم و به اوپک گازی نیز برای تعیین قیمت نفت کمک کنیم.

مادورو تصریح کرد: در آمریکای لاتین، ما اقدام به اجرای پروژه‌های توسعه کرده‌ایم و با «ترینیداد و توباگو» مشغول اکتشاف منابع گازی هستیم تا بتوانیم در راستای اکتشاف و تولید به موفقیت‌ دست پیدا کنیم.

وی گفت: یکی از پروژه‌هایی که هوگو چاوز ابداع کرد، ایجاد خطوط لوله گاز برای انتقال گاز و نفت از ونزوئلا به دیگر کشورها بود که ما در سایه تلاش‌های این مرد بزرگ شاهد توسعه در کشورهای منطقه آمریکای لاتین بوده‌ایم.

مادورو ادامه داد: ما امروز شاهد توسعه خطوط لوله گاز به کلمبیا و کشورهای حوزه کارائیب هستیم و امیدواریم بتوانیم گاز را به کشورهای آمریکای مرکزی نیز برسانیم.

رئیس جمهور ونزوئلا خاطرنشان کرد: من از پیشنهاد بولیوی برای برگزاری چهارمین مجمع کشورهای صادرکننده گاز در این کشور استقبال می‌کنم و قطعا همگی نسبت به این پیشنهاد اجماع خواهیم داشت.

کد N1040996

وبگردی