آفتاب
رییس جمهور بولیوی مطرح کرد:

پیشنهاد برگزاری چهارمین اجلاس GECF در بولیوی

پیشنهاد برگزاری چهارمین اجلاس GECF در بولیوی

رییس جمهور بولیوی پیشنهاد داد که چهارمین اجلاس GECF در بولیوی برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اوو مورالس رییس جمهور بولیوی در سومین اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز با ابراز امیدواری از دیداربا روحانی، اظهار کرد: زمانی به من می گفتند با رییس جمهور ایران دیدار نکن، چون از طرف آمریکا فشار وارد می شود، اما خوشبختانه این شرایط را پشت سر گذاشته‌ایم و از میزبانی ایران متشکریم و از دعوت ما به اجلاس GECF ممنونیم.

وی با بیان اینکه در اجلاس پیشین در روسیه گفت‌وگوهای خوبی داشتیم و تجربیات خوبی به دست آوردیم و از فناوری ها یکدیگر باخبر شدیم و درباره تبادل این فناوری ها گفت و گو کردیم، خاطرنشان‌ کرد: در اجلاس قبل درباره مالکیت بر ذخایر گازی خود مذاکراتی کردیم و درباره صادرات و واردات گاز مذاکرات مفیدی داشتیم.

رییس جمهور بولیوی با اشاره به ذخایر گازی کشورش تاکید کرد: خوشبخنتانه در بولیوی اکنون مالکیت تمام منابع در اختیار دولت است و یکی از مشکلاتی که همه با آن درگیریم گرمایش جهانی هواست و حق مالکیت بر منابع طبیعی که بسیار مهم است و برای دولت ها و ملت های جهان بسیار مهم است.

مورالس ادامه داد: قدرت های استکباری تمام تلاش خود را انجام دادند، اما اکنون میتوانیم بگوییم مالکیت منابع خدادادی خود را در اختیار داریم. خوشحالم که اینجا می‌توانیم تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم تا به اقدامات جدیدی روی بیاوریم و همکاری با یکدیگر را در زمینه های مختلف توسعه دهیم.

وی همچنین با تاکید بر اینکه لازم است که اقدامات هماهنگ توسط مجمع کشورهای صادر کننده گاز به انجام برسد گفت: امروز در بولیوی که حق مالکیت منابع طبیعی را دارد، شاهد جذب سرمایه گذاری خارجی هستیم و شرکای بزرگی داریم که براساس آن روابط جدیدی تعریف کرده ایم و این مدل به ما کمک کرده است رفاه مردم کشور را ارتقاء ببخشم و تاریخ فقر بولیوی را پشت سر بگذاریم.

رییس جمهور بولیوی در پایان پیشنهاد برگزاری چهارمین اجلاس GECF را در بولیوی مطرح کرد.

انتهای پیام

کد N1040956

وبگردی