آفتاب

جبوری: نفوذ داعش در عراق به دلیل سیاست‌های نادرست گذشته است

جبوری: نفوذ داعش در عراق به دلیل سیاست‌های نادرست گذشته است

رئیس پارلمان عراق گسترش نفوذ گروه تروریستی داعش در این کشور را به دلیل سیاست‌های نادرستی دانست که در دوره‌های قبل در عراق اتخاذ شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه الیوم السابع مصر، سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق در دیدار با هیاتی از پارلمان انگلیس اظهار داشت: در کنار عملیات‌های نظامی و نبرد با داعش، در کشور باید دستاوردهای سیاسی و تفاهمی درخصوص موضوعات داخلی به ویژه آشتی ملی، حقوق بشر، مساله زندانیان، بحران آوارگان،‌ مشارکت ساکنان مناطق اشغالی در عملیات آزادسازی این مناطق و حفظ آنها و اعتمادسازی در نهادهای دولتی وجود داشته باشد.

رئیس پارلمان عراق خاطر نشان کرد: ایجاد نهادهای دولتی، تشکیل نیروهای امنیتی حرفه‌ای و اجرای قانون از عوامل اصلی ایجاد طرح ملی جامع در جنگ علیه داعش هستند.

هیات مذکور نیز درباره طرحی از جانب پارلمان انگلیس صحبت کرد که نوعی تحقیق درباره داعش است و اعلام کرد: در راستای تکمیل طرح پارلمان این هیات به زودی به کشورهای ایران، ترکیه، عربستان و امارات سفر خواهد کرد. همچنین این هیات گروه‌های دیگری در اردن، مصر و لبنان دارد و گزارش نهایی خود را پس از بازگشت به انگلیس منتشر خواهند کرد.

در همین راستا جبوری با آنتونی بلینکن، معاون وزیر خارجه آمریکا دیدار و درباره روند عملیات نظامی علیه داعش و پیروزی‌هایی که تاکنون نیروهای امنیتی در استان‌های الانبار و نینوا به دست آورده‌اند، گفتگو کرد.

جبوری در این دیدار تاکید کرد تلاش‌های بین‌المللی به ویژه حمایت‌های آمریکا از عراق تاثیر بزرگی در تحقق این پیروزی‌ها داشته‌اند.

انتهای پیام

کد N1040781

وبگردی