آفتاب
95 روز تا انتخابات

آخرین اخبار انتخاباتی مطرح در فضای سیاسی

آخرین اخبار انتخاباتی مطرح در فضای سیاسی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز دوشنبه به یک فوریت لایحه شفاف سازی منابع مالی انتخابات رای مثبت دادند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، فوریت بررسی این لایحه که به عنوان یک حساسیت و تذکر برای پیشگیری از ورود پول‌های ناپاک به بحث انتخاباتی از سوی وزارت کشور و به درخواست نمایندگان مجلس تهیه شده است، با 162 رای مثبت به تصویب نمایندگان رسید.

رای مثبت مجلس به یک فوریت لایحه شفاف سازی منابع مالی انتخابات

نمایندگان مجلس در جلسه روز دوشنبه خود به یک فوریت لایحه شفاف سازی منابع مالی انتخابات رای مثبت دادند.

این لایحه که بررسی آن در روزهای اخیر حاشیه‌هایی در مجلس به دنبال داشته قرار است منابع مالی انتخابات را شفاف سازی کند تا از پول‌های کثیف در انتخابات استفاده نشود.

صحبت‌های موافقان و مخالفان لایحه شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی

نمایندگان موافق و مخالف لایحه شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی، در اظهار نظرهای خود به نقاط ضعف و قوت این لایحه اشاره کردند.

سخنگوی وزارت کشور که به نمایندگی از دولت در دفاع از این لایحه صحبت کرد، تاکید کرد:‌ این لایحه به عنوان یک حساسیت و تذکر برای پیشگیری ورود پول‌های ناپاک به بحث انتخاباتی مطرح شده است.

محمد علیپور، نماینده ماکو به عنوان مخالف تصویب دو فوریت این لایحه گفت: من با شفاف سازی منابع مالی انتخابات مخالفتی ندارم، ولی مطرح شدن این لایحه در این برهه از زمان چه معنایی دارد؟

محمدعلی پورمختار به عنوان موافق این لایحه گفت: از دولت تشکر می‌کنم که گرچه دیر ولی این لایحه را تقدیم کرد. اگر دوستانی فکر می‌کنند این کار سیاسی است اشکالی ندارد، ما می‌توانیم در مجلس آن را به یک کار منطقی تبدیل کنیم.

دبیر و مسئول روابط عمومی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان مشخص شدند

محمدرضا عارف رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، مشفق و فخاری را به عنوان دبیر و مسئول روابط عمومی این شورا تعیین کرد.

شرایط ائتلاف اصولگرایان بهتر از گذشته است

محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر ضرورت وحدت میان اصولگرایان گفت: تلاش می‌کنیم تا برای انتخابات لیست واحدی را ارائه دهیم زیرا شرایط ائتلاف اصولگرایان در موقعیت فعلی بهتر از گذشته است.

وی خاطرنشان کرد: البته درباره چگونگی ائتلاف شاید نظرات متفاوتی وجود داشته باشد اما اینکه وحدت اصولگرایان برای انتخابات آینده یک ضرورت است برای هیچ اصولگرایی جای تشکیک نیست.

نوع انتخاب ما در انتخابات ارتباط مستقیمی با ادامه حیات دولت دارد

فراز جامعی دبیر مجمع نیروهای خط امام استان اردبیل گفت: نوع انتخاب ما در انتخابات سال جاری ارتباط مستقیمی با ادامه حیات دولت دارد.

وی افزود: امروز اصلاح طلبان یکی از بهترین دوران سیاسی خود را سپری می‌کند و در آستانه انتخابات به یک اتحادی در کشور رسیده‌اند چرا که هر دوره می‌تواند دوره اوج و ارتقاء یک ملت باشد.

وی اضافه کرد: امیدواریم با انتخاب اصلح در این دوره بتوانیم تسهیل کنیم روندی را که امروز در کشور دولت تدبیر و امید در عرصه‌های داخلی و بین المللی شروع کرده و قدم های بزرگی نیز برداشته است.

آخرین اقدامات شورای نگهبان درباره برگزاری الکترونیکی انتخابات، بررسی صلاحیت‌ها و تخلفات

سخنگوی شورای نگهبان گفت که بعد از ظهر روز یکشنبه از سوی وزارت کشور مرسوله‌ای به شورای نگهبان واصل شده که در آن اطلاعات مربوط به سیستم نرم‌افزاری برگزاری الکترونیکی انتخابات وجود دارد.

نجات‌الله ابراهیمیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا صلاحیت افرادی که در انتخابات‌های گذشته رد صلاحیت شده‌اند مجددا رد خواهد شد؟ گفت: برخی از «موانع» یا «فقدان شرایط» ممکن است مثل سابقه سوء‌کیفری دائمی باشد. اما ممکن است عدم احراز صلاحیت ناشی از این باشد که ما ابزار کافی برای احراز صلاحیت نداشته‌ایم چون داوطلب مورد نظر، فرد شناخته شده‌ای نیست. در نتیجه ما باید هر پرونده را به صورت مستقل مورد رسیدگی قرار دهیم.

ابراهیمیان تصریح کرد: برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی بر اساس یک جدول ارائه شده از سوی وزارت کشور، مشتمل بر چند مرحله است و الان فقط قالب صندوق ارائه شده است لذا ما شکل آن را تائید کردیم اما در مورد امنیت این سیستم تا امروز اطلاعاتی به ما منتقل نشده است.

انتهای پیام

کد N1040692

وبگردی