آفتاب

مقام نظامی سابق انگلیس: پناهجویان را برای مبارزه با داعش آموزش دهیم

مقام نظامی سابق انگلیس: پناهجویان را برای مبارزه با داعش آموزش دهیم

یکی از مقامات اسبق ارتش انگلیس گفت، پناهجویان سوری باید برای مبارزه با داعش در شهرهای سرزمین‌ خود آموزش دیده و مجهز شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "لرد دانت"، رئیس ستاد کل ارتش انگلیس در این باره گفت: ما در زمین نیز برای بازپس‌گیری مناطق سوری و عراقی نیاز به نیروی زمینی جنگی داریم اما این نیروها باید نیروهای محلی باشند که آموزش دیده و در ارقامی بسیار بالاتر و بیشتر از سوی جامعه جهانی تجهیز شوند.

دانت ادامه داد: علاوه بر این از آنجایی که مردان جوان بسیاری در بین هزاران پناهجویی هستند که سوریه را به مقصد اروپا ترک می‌کنند، باید برنامه فوری برای سازماندهی آموزشی و تجهیز این جوانان تا زمانی باشد که در کمپ‌های پناهجویان در منطقه حضور دارند تا بتوانند برای روستاها، شهرستان‌ها و شهرهای خود بجنگند.

وی تاکید کرد: شاید این خشن به نظر بیاید اما خون برخی از آنها باید در جنگ با داعش ریخته پیش از آنکه ما حتی ورود نیروهای زمینی انگلیسی به این جنگ مورد برری قرار دهیم.

در همین حال لیام فاکس، وزیر دفاع اسبق انگلیس نیز خواهان اقدامی سریع جهت جلب حمایت پارلمان برای پیوستن نیروی هوایی انگلیس به حملات هوایی در سوریه شد.

این نماینده پارلمان اما هشدار داد: در هیچ درگیری‌ نظامی نمی‌توان تنها با حملات هوایی پیروز شد. ما شاید هنوز هم به ائتلافی بین المللی در زمین نیاز داشته باشیم مانند ائتلافی که صدام را مجبور به خروج از کویت کرد.

انتهای پیام

کد N1040651

وبگردی