آفتاب
برخی منابع یمنی مطرح کردند؛

معامله منصور هادی با داعش و القاعده: حضرموت در مقابل عدن!

معامله منصور هادی با داعش و القاعده: حضرموت در مقابل عدن!

برخی منابع امنیتی در یمن فاش کردند حملات داعش به پایگاه‌های نیروهای حامی رئیس جمهور مستعفی یمن در "حضرموت" از معامله منصور هادی با گروه‌های تندرو پرده برداست؛ معامله‌ای که بر اساس آن حضرموت میان القاعده و داعش تقسیم شده و در مقابل این دو گروه از عدن به نفع نیروهای ائتلاف عربی خارج می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه الاخبار لبنان، همزمان با بازگشت عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن به عدن با حمایت نیروهای اماراتی، استان حضرموت شاهد حمله گسترده داعش به مراکز نیروهای حامی هادی در مجتمع "شبام" و مرکز "وادی سر" در مجتمع "القطن" بود که به کشته شدن ده‌ها سرباز وابسته به هادی انجامید.

به گفته منابع امنیتی براساس توافق میان هادی و نیروهای اماراتی وادی حضرموت به داعش داده شده و ساحل این استان را نیز برای القاعده گذاشته‌اند تا مانع از اختلافات شدید میان دو گروه شوند که به کشته شدن اعضایی از دو طرف انجامیده است.

این توافق در راستای امکان تسلط این گروه‌ها بر مساحت‌های وسیعی در حضرموت در مقابل تخلیه عدن و واگذاری آن به نیروهای هادی صورت گرفته است.

اخیرا و در پی سیطره بر ساحل حضرموت، درگیری‌های شدیدی میان دو گروه داعش و القاعده رخ داد و قرار است براساس توافق صورت گرفته نیروهای هادی از شهرها و روستاهای حضرموت که به داعش واگذار خواهند شد عقب نشینی کنند اما ساختمان‌های ساحل حضرموت در دست القاعده باقی خواهد ماند تا اختلافات میان دو طرف حل شود وبه طور کامل از عدم عقب نشینی کنند.

ضیف‌الله الشامی، عضو شورای سیاسی انصارالله یمن معتقد است آنچه در حضرموت رخ داده در راستای طرحی با عنوان "عدن در مقابل حضرموت" و در چارچوب بازی است که در آن القاعده و داعش مناطق جنوبی را با میانجی‌گری هادی میان خود تقسیم می‌کنند.

الشامی تاکید کرد: آنچه رخ داد صحت اتفاقات اخیر را تایید کرد مبنی بر اینکه داعش مناطقی در حضرموت را در دست بگیرد و عدن را تخلیه کند. هادی می‌خواهد از این طریق درگیری‌ با ساکنان جنوب یمن و تمامی ساکنان را آغاز کرده و قلمرو داعش و القاعده را گسترش دهد تا از این راه لزوم حضور متجاوزان را توجیه کنند.

وی گفت: نیروهای اشغالگر اماراتی در حال حاضر بر آموزش نیروهای داعش والقاعده در چار پادگان در حضرموت نظارت دارند.

روز جمعه گروه موسوم به "داعش‌ ولایت حضرموت" مسئولیت حمله به پادگان‌های نیروهای وابسته به هادی و انفجارها در مسیر حرکت این نیروها را که به کشته شدن 50 تن انجامید برعهده گرفت.

به گفته منابع بیش از 500 داعشی برای سقوط وادی حضرموت با تجهیزات گسترده آماده می‌شوند.

این منابع تاکید دارند که عملیات روز جمعه داعش در مقابل چشم و گوش نیروهای اماراتی رخ داد.

انتهای پیام

کد N1040540

وبگردی