آفتاب

پرنس چارلز: تغییرات جوی یکی از عوامل ریشه‌ای جنگ در سوریه بوده است

پرنس چارلز: تغییرات جوی یکی از عوامل ریشه‌ای جنگ در سوریه بوده است

پرنس چارلز گفت، تغییرات جوی یکی از ریشه‌های آغاز جنگ در سوریه بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پرنس چارلز ولیعهد انگلیس گفت، خشکسالی که بیش از پنج سال است سوریه را فرا گرفته به درگیری و تروریسم ختم شده است. وی خاطر نشان کرد، اگر درباره مسائل زیست محیطی اقداماتی صورت نگیرد، جهان با فاجعه رو به رو خواهد شد.

پیش از حملات تروریستی پاریس، چارلز در مصاحبه‌ با شبکه خبری اسکای نیوز در این باره خاطر نشان کرد: ما شاهد مورد کلاسیکی درباره بررسی مشکلاتیم.

وی ادامه می‌دهد: وحشتناک است که بگوییم اما برخی از ما می‌گوییم حدود 20 سال پیش اگر با این مسائل مبارزه نمی‌کردیم، اکنون شاهد درگیری‌های بزرگتری برای دسترسی به منابع کمپاب و مشکلات بزرگتری بر سر خشکسالی بودیم.

پرنس چارلز افزود: شواهد بسیار خوبی وجود دارد که نشان می‌دهد یکی از دلایل این جنگ در سوریه خشکسالی بود که حدود شش سال است این کشور را فرا گرفته و به این معناست که تعداد زیادی از مردم آن در نهایت مجبور به ترک کشور می‌شدند.

وی در پاسخ به سوالی درباره ارتباط بین تغییرات آب و هوایی و تروریسم می‌افزاید: تنها چند سال است که پنتاگون به این مساله توجه کرده است. این تغییرات تاثیر بسیار زیادی بر چیزی دارد که اکنون در حال رخ دادن است و مساله مهم رسیدگی به آن است.

چارلز ادامه می‌دهد: اگر این موضوع را رها کنیم و بگوییم که مشکلات زیادی در سراسر جهان وجود دارد هرگز نخواهیم توانست با علل ریشه‌ای مقابله کنیم.

وی بر حیاتی بودن حفاظت از سیاره زمین تاکید و نسبت به "آشوب" جوی در راه ابراز نگرانی کرد. پرنس چارلز قرار است ماه آینده در کنفرانس آب و هوای سازمان ملل در پاریس سخنرانی کند.

انتهای پیام

کد N1040521

وبگردی