آفتاب
لاهوتی:

اتفاقات فرانسه موجب تغییر سیاست اروپایی‌ها در منطقه شود

اتفاقات فرانسه موجب تغییر سیاست اروپایی‌ها در منطقه شود

نماینده‌ی مردم لنگرود در مجلس با تاکید بر این که موضع ایران در مبارزه با تروریسم همواره قاطع بوده است گفت: اتفاقی که در فرانسه افتاده است یک جنایت است که انتظار می‌رود دولت فرانسه و همچنین اروپایی‌ها سیاست‌شان در منطقه تغییر کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، مهرداد لاهوتی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس اظهار کرد: موضعی که سالها جمهوری اسلامی ایران در مبارزه قاطع با تروریسم اعلام کرده تبدیل به یک موضع فراگیر شده است. آنچه در فرانسه اتفاق افتاده یک جنایت است و ما آن جنایت را محکوم می‌کنیم. اما دولت فرانسه، غربی‌ها و درراس آنها آمریکایی‌ها بدانند که تاوان حمایت تسلیحاتی و مالی از آنها را که پرداخت کرده‌اند الان تحمل می‌کنند و امیدوارم این اقدام که ممکن است در هر کشور دیگری تکرار شود موجب تغییر سیاست آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در منطقه شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس همچنین اظهار کرد: جنایت بی‌رحمانه عربستان در یمن را که یک جنایت تمام عیار جنگی است محکوم می کنیم و آل سعود نشان داد نه غیرت اسلامی دارد و نه غیرت عربی و بداند روزی تاوان این جنایت‌ها را پرداخت خواهد کرد.

این نماینده مجلس با مورد خطاب قرار دادن رئیس جمهور گفت: در سفر استانی قول تکمیل راه آهن قزوین رشت تا پایان سال 95 را داده‌اید اما روند عملیات اجرایی مطلوب نیست و اگر با این روند ادامه یابد این پروژه به بهره برداری نمی‌رسد.

وی در ادامه اظهار کرد : راه آهن رشت قائم شهر نیز که می‌تواند این راه آهن را به راه آهن سراسری متصل کند می‌تواند به عنوان یک پروژه‌ی جدید دولت شما مطرح شود چرا که راه آهن قزوین- رشت برای دولت اصلاحات بود و آزاد راه برای دولت سازندگی .

این عضو کمیسیون عمران مجلس در خصوص وضعیت برنج و چای نیز تذکر داد و گفت: میزان مصرف برنج ، 400 هزار تا بیشتر از تولید است. در حالی که این میزان هم در کشور قابل تولید می‌باشد لذا انتظار می‌رود که جلوی واردات برنج را بگیرند.

وی در پایان از وزیرعلوم نیز درخواست کرد به وضعیت دانشجویان رسیدگی بیشتری داشته باشد؛‌از جمله دانشجویی که گفته می‌شود سازمان سنجش حق وی را ضایع کرده است.

انتهای پیام

کد N1040472

وبگردی